• Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-09-29 01:24

Jag söker nu ett par frivilliga som är intresserad av att tillsammans med mig ta communityt Bloggdesign.nu (www.bloggdesign.nu) till nya höjder.

Bloggdesign.nu används idag främst av medlemmarna för att ladda upp, sälja, ge eller tävla bort bloggdesigner. Det finns även ca 50 artiklar publicerade som handlar om bloggdesign-relaterade tips.

Siten har ca 1300 medlemmar och mellan 5000-8000 besök per månad.

Jag har drivit siten ensam sedan starten i Januari och har varit väldigt dålig på att underhålla den sedan ett par månader tillbaka men eftersom det finns en otrolig potential i affärsmöjligheter kring denna site har jag därför nu beslutat mig för att rekrytera frivilla för att göra siten bättre.

Det jag söker är:

  • Skribenter - Artiklar

  • Forummoderatorer

  • Administratörer

  • Systemutvecklare

Skriventer - Ariklar
Uppgifter: Skriva och publicera artiklar.
Meriter: Goda till Mycket Goda kunskaper inom webbdesign. God skrivförmåga. Känsla för layout.

Forummoderatorer
Uppgifter: Administrera och moderera forumet.
Meriter: Gärna tidigare erfarenhet av liknande uppgifter.

Administratörer
Uppgifter: Administrera användare och innehåll.
Meriter: Helst Goda till Mycket Goda kunskaper inom webbutveckling.

Systemutvecklare
Uppgifter: Utveckla sitens kärna genom att komma på och skapa nya funktioner och användningssätt.
Meriter: Mycket Goda kunskaper inom webbutveckling och i viss grad även webbdesign. Kräver kunskaper inom HTML/CSS/Javascript/ASP/mySQL

Jag vill även påminna än en gång om att all rekrytering som sker till ledningen sker frivilligt. Detta gör vi för vi tycker det är kul och ser det som en rolig utmaning.

Om siten börjar bli lönsam kan det resultera i ekonomisk ersättning till ledningen. Detta kommer isåfall att diskuteras om det blir aktuellt.

Om siten skulle bli riktigt lönsam kommer jag ta ställning att köpa ut den till mitt företag. Om det sker finns det goda möjligheter för att få en anställning inom verksamheten.

Om ni väljer att kontakta mig vill jag gärna att ni berättar kort ett par rader om er själva, varför ni vill gå med och bilda denna ledning, vilken roll du ansöker om, dina kunskaper och varför du tror du skulle passa som det du ansöker om.
Jag ser även gärna att ni skickar med någon referens som är relaterad till den roll ni ansöker om.

Ansökan skickas till mig på mailen: krille {at} bloggdesign.nu
Märk mailet med ämnet "Ansökan Bloggdesign.nu"