Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snow Leopard och SVT PlayPrima

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-09-05 11:06

Vet inte om detta är rätt forum. Moderatorn kan väl flytta till annat forum om det blivit fel. Nu till saken: Efter att ha installerat den snöiga leoparden kan jag inte längre se SVT Playprima medan SVT Play går bra. När jag väljer Playprima öppnas sidan och jag kan välja inslag men sen står "laddningsringen" bara och snurrar, inget mer händer. Tips mottages tacksamt.
Bosse

Fungerar bra här hos mig, så det verkar ju inte va fel på 10.6 iaf..

Har du senaste versionen av flash? Tydligen verkar os x 10.6 innehålla en äldre version av flash. Hade också problem med playprima, men efter uppdatering av flash fungerade det åter.

Snow Leopard nedgraderar Flash - MacWorld
Adobe - Adobe Flash Player

Firefox verkar funkar lite bättre än Safari i Playprima.

  • Medlem
  • 2009-09-05 20:54
Ursprungligen av Emil Rimsby:

Firefox verkar funkar lite bättre än Safari i Playprima.

Jepp, med Firefox fungerade det som det skulle. Jag kan heller inte logga in på Telias sidor med Safari medan det går utmärkt med Firefox. Synd eftersom jag gillar Safari starkt. Nåväl det är väl bara att sparka igång Firefox från tid till annan men Safari får fortsätta som browser #1.
bosse

Samma här. Har senaste Flash och Snow L. men PlayPrima funkar inte i Safari, men hur bra som helst i Firefox. Kan inte heller komma åt Mina Sidor hos Telia med Safari, men väl med Firefox.

Fö mig funkar det finet med Safari. Skumt att det inte funkar för en del. Måste vara någon annan Safariplugg som spökar ut eran flash..

Fungerar även här med Safari och 10.6.
En fråga vet någon hur man väljer större bild så att säga. Att välja fullskärm på en 30" skärm blir inte bra helt enkelt. Jag vill dubblera storleken på filmen.

Jag fick SVT-prima att funka med genom att gå till info på Safari i programmappen- högerklicka - markera Öppna i 32-bitarsläget.

Hälsningar Perkele

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-28 14:31
Ursprungligen av MacLuukas:

Jag fick SVT-prima att funka med genom att gå till info på Safari i programmappen- högerklicka - markera Öppna i 32-bitarsläget.

Detta löste det för mig också.

Provade övriga tips utan framgång.

Följdfrågan är nu - Varför? Är plug'in'en inkompatibel med 64-bitar? Varför funkar det ändå för de flesta?

Mitt system är färskt. Nyköpt iMac som levererades med Leopard men uppgraderades till SL efter det att Quicktime 7 registrerades och uppdatering till 10.5.8.

Funkar inte för mig heller i Safari, men i Firefox. Har inga udda plugins överhuvudtaget. Skall testa 32-bitarstricket senare.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2009-09-28 17:00

Plugin:et verkar inkompatibelt med 64-bitar ja. Så här twittrade en SVT-anställd dagen då Snow Leopard släpptes:
Twitter / Johan Grafström: Safari+Snow Leopard+SVT Pl ...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-28 17:30

Varför funkar det för zimmerman ovan, då?

1
Bevaka tråden