Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa trådlöst nätverk för Vista?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan
Har en mac med snow leopard, och behöver göra ett trådlöst nätverk för att min roomie ska kunna använda det, hon kör PC med Vista. Jag har en ethernetsladd in ni datorn, så kör med Internetdelning-funktionen. Det funkar fint när man inte sätter lösenord på, men när jag kör med lösenord så fattar inte PCn att nätverket är lösenordsskyddat. Jag hittar ingenstans där man kan fylla i lösenord på PCn. Den säger bara att ett anslutningsfel uppstod i stort sett. Borde väl inte va så svårt att få att fungera?
Har testat med både 40bitars och 128bitars kryptering, men det gjorde ingen skillnad.

Jag vet att det egentligen inte alls är ett svar på din fråga, men om det trådlösa inte funkar, så...

WEBHALLEN.com [Deltaco 5-Portar Switch 10/100mbps]

MM tack för förslaget, men ska bara va för några månader, och jag vet ju att det ska funka. Har funkat med Macar, men ska ju funka med PC också..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-28 21:46

När man startar en ny anslutning i Vista får man en fråga om man ska skriva in lösenord.

Prova att ta bort inställningarna för ditt dator-till-dator-nätverk och börja om s a s på ny kula i Vista.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-28 21:56

Fast trådskaparen är ju ute efter motsatsen. Att macen ska dela ut anslutningen till Windows PC:n.

Jag har lite av samma problem. JAg har begåvats med en Pyttemjukmaskin med XP och den har lagts till i mitt trådlösa hemmanätverk. Jag har delat ut mappar och en extern hårddisk på min Mac men jag kommer sjutton inte åt, än mindre hittar eller ser hårddisken i Pyttemjukburken.

VAd behöver jag göra på Macen för att det ska synas? Min router är en liten Airport Express.

Det fungerade jättebra när min stora PM G4 levde men när Bill Gates blandar sig i leken är det inte lika kul längre.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-29 10:30

Jag har gjort precis enligt instruktionerna men jag får ändå ingen kontakt i PC:n. Skumt!

För att gå tillbaka till mitt problem, någon som vet detta? Det borde ju inte va en särskilt ovanlig situation..

1
Bevaka tråden