Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket låter en iBook?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja - vad säger ni. Dasslock & vita iBöcker - vad har de för ljudnivå?

  • Avstängd
  • 2003-04-14 21:52

Det beror väl på hur mycket skräp du har i väskan:p

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-04-14 21:53

Min farbror har en "nyare" iBook, 14".
Den är i stort sett ljudlös, förutom ett trevligt knatter från hårddisken (absolut inget störande).

Själv har jag en rev A PowerBook G4 500 med en HD som har ett ganska störande vinande. (Toshiba 20 gb disk).
Men det var ju inte det du frågade om...

Vit iBook låter INGENTING. Det finns en liten minifläkt som kan gå igång om man kör nåt väldigt tungt spel. Gick flera månader innan jag märkte att fläkten existerade.

Ciryon

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-04-14 22:28

Dasslocken har ingen fläkt öht...

  • Avstängd
  • 2003-04-14 22:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
Dasslocken har ingen fläkt öht...

Ännda (ännu) en en grej att ta patent på.

Haha, höll på att göra i brallan när fläkten på min vita iBook drog igång första gången. Inte för att den var speciellt ljudlig, utan mest för att... ?Datorn gav ifrån sig ljud helt plötsligt, viste inte ens att det fanns en fläkt innan, men störande kan man inte kalla den för och när den inte är igång får man lyssna mycket noga för att höra datorn över huvud taget.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-17 16:03

Hur hårt måste man belasta sin Ibook(vit) för att fläkten skall starta. Jag har aldrig lyckats ialf..

  • Oregistrerad
  • 2003-04-17 16:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av haloone
Hur hårt måste man belasta sin Ibook(vit) för att fläkten skall starta. Jag har aldrig lyckats ialf..

Kan bara hålla med "alla" andra.. höll på att få en hjärtattack första gången fläkten satte igång.. Då hade jag datorn i knät på en kudde med sladd inkopplad, blev ganska varm då..

Står den på ett bord eller liknande så har jag aldrig fått fläkten att starta.

Vaddå "dasslocken har ingen fläkt öht"? Nu har jag skaffat mig en iBook 366SE idag och den har då fläkt...
För övrigt en av de mer högljudda bärbara jag någonsin varit med om.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-05-09 20:21

Min 300:a har då ingen fläkt iaf, det är inte hårddisken som lever om?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-09 21:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Vit iBook låter INGENTING. Det finns en liten minifläkt som kan gå igång om man kör nåt väldigt tungt spel. Gick flera månader innan jag märkte att fläkten existerade.

Men oj. Min vita iBook 500 mhz låter en hel del. Det är inte så att du är döv eller jag är känslig eller att min har skit i fläkten? Vad tror ni? Det är ett litet ständigt susande, jag skulle inte kalla det "ingenting" alltså.

Exakt vad det är som låter vet jag faktiskt inte. Men det låter ungefär lika mycket som en genomsnittlig bärbar PC. Ibland tystnar den och är riktigt trivsam en stund.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-05-09 23:01

Inte för att jag kan svära säkert, men jag tror det är högljudd hårddisk för er båda. Orginaldiskarna kan bli lite surriga när iBöckerna börjar ha några år på nacken.

Fläkten på 500:an är dessutom termostatstyrd och går väldigt sällan.

Prova att ändra inställningarna i strömspararpanelen så datorn sätter hårddisken i vila snabbt som möjligt.

  • Medlem
  • 2003-05-09 23:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av haloone
Hur hårt måste man belasta sin Ibook(vit) för att fläkten skall starta. Jag har aldrig lyckats ialf..

I den här berättar jag om när jag startade alla mina program. Fläkten gick igång först efter att jag fått igång alla 90 program. Annars så brukar den gå igång när man spelar spel eller när man ställer datorn till exempel i sängen och på så sätt minskar datorns ventilation.

/majk

1
Bevaka tråden