Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone-import till samma händelse?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-09-10 19:54

Finns det något sätt att direkt få de foton man importerar till en specifik händelse? Vill gärna samla alla foton tagna med min iPhone i samma händelse, men nu måste jag skapa en ny händelse och sedan slå ihop dem vilket känns lite pöligt...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-09-25 10:11

Ingen?

iPhone-mapp?

Hej!

Om Du menar alla bilder tagna med iPhone vid samma tilfälle/dag:
-Du kan ställa in omfattningen av händelsser i iPhoto.

Om Du menar att alla bilder tagna iPhone över all tid:
-Nej, det går inte. Men jag har gjort ett album i iPhoto som jag döpt till iPhone, och sedan lyfter jag över alla iPhone-bilder dit vartefter de importerats i iPhoto. Sedan har jag klickat i det albumet för iPhone-synkronisering. Då får jag ett album både i iPhonen och i iPhoto, som bara innehåller iPhone-bilder. M.a.o. får Du ett album med iPhone-bilder istället för en händelse (för mig spelar det ingen roll). Du kan få mer automatiserad överföring av bilderna om Du använder "Nytt smart album", men helt automatiskt blir det ju aldrig....

Kan det vara en lösning?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-09-27 09:51

Näe, inte riktigt. Tanken var ju att alla import via min iPhone ska ske till samma händelse.

Är du ute på måndag och på fredag är ju detta två helt olika händelser.
iPhoto sorterar dem som det beroende på tiden.

Att man då skall kunna styra själv vart de skall hamna (sätta funktionen ur spel) är inte Apples melodi.

bjunkas metod ovan funkar kanon.

Det finns ju alternativ till iPhoto om du så vill. Men att starta upp Lightroom för iPhonens bilder är ju lite som att döda myggor med kärnvapen. Lite som att redigera iPhonebilder i senaste Photoshop... slightly overkill ...

Picasa, kanske kan vara ngt?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-23 16:03

Det går att "merga" och "splitta" eventsen också

1
Bevaka tråden