Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att synka Filmer till iPhone

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vara
  • 2009-09-27 02:07

Hej
Jag har problem med att få över filmer till iPhonen..
Har dock lyckats få över två korta videoklipp i formatet .mov
Men när jag vill lägga till en större film (t.ex. Spiderman3) som har formatet .avi så går det inte.
Jag provar att dra över från mappen och till (filmer) listan men det blir en kryss symbol innan jag tänker släppa och det händer inget när man gör det. Ser ut att vara fel format men jag vet inte hur jag ska ändra på det.

Vad är problemet och Vad ska jag göra?

Tackar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-09-27 11:00

För att synkronisera filmerna med din iPhone ska de vara i rätt format först.
Finns olika program som fixar detta, en sökning på forumet ska nog ge några trådar om detta.

  • Medlem
  • Vara
  • 2009-09-27 14:19
Ursprungligen av joakimo:

För att synkronisera filmerna med din iPhone ska de vara i rätt format först.
Finns olika program som fixar detta, en sökning på forumet ska nog ge några trådar om detta.

Vilket format ska det vara och har du något förslag hur jag kan fixa det?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-09-28 10:18

Nu vet jag jag inte vilket operativsystem du använder men här är lite länkar där det tas upp program som konverterar filmerna till rätt format.
http://www.99.se/filmer-pa-ipod-iphone/207655-tips-om-bra-konverteringsprogram.html
Download iSquint for Mac - iPod video conversion app. MacUpdate Mac Video Software Downloads
HandBrake

  • Medlem
  • Vara
  • 2009-09-28 11:24

Jag kör med vista då, skicka länk till det med då. Tack

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-09-28 11:45

Har inte provat någon eftersom jag i huvudsak kör OS X, men här är vad google har att säga som saken:
iphone video converter windows - Google Search

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-09-28 11:47

Videora iPhone Converter - Free iPhone Video Converter tror jag ska fungera bra, har inte använt det själv men sett det rekommenderas på forumet. Står mer i första länken jag skrev.

1
Bevaka tråden