Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EyeOneMatch kalibrering på SnowLeopard? Jag blir galen!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-24 21:44

Hallå hallå!:-)

vet inte om detta hamnar rätt nu men flytta gärna mitt inlägg om det ligger fel;-)
Jag har en nyinskaffad Macbook Pro och en Eizoskärm (CG211), behöver verkligen kalibrera skärmen men jag får det inte att funka! Är verkligen en idio när det gäller detta men jag gör ett försök här för att se om nån vänlig själ kan hjälpa mej:-)

Jag har SnowLeopard installerat på datorn och programmet jag försöker använda heter Colornavigator, först funkade inte själva programmet så då laddade jag ner en uppdatering och nu verkar det funka som det ska, dock hittar inte programmet/datorn känner inte av själva EyeOnemojängen! (kalibreringsmanicken) vad kan det vara som är fel? Behöver jag nån slags programvara för EyeOne oxå eller ska det räcka med Colornavigator?

Tacksam för snabb hjälp!

Mvh//

Sara

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-09-24 22:45

"Kalibreringsmanicken" har en egen programvara som laddas ned från tillverkarens hemsida:
X-Rite: Get exactly the color you need, every time, anywhere in the world.

Funkar så bra så....//anders

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-24 22:51

Tack! Fick samma länk precis- men jag får det banne mig inte att funka...
Laddar hem det, installerar och allt verkar funka- men programmet går bara inte att hitta nånstans! har installerat om flera ggr men jag lyckas inte...har även sökt igenom datorn men ikke...Kan det ha med Snow leopard att göra eller är jag som är trög?
Hittar enbart det ouppackade installationspaketet, fattar ingenting...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-24 22:53

Ja jisses, det är jag som är dum i huvudet...Hittade programmet nu...;-)

i1Match version 3.6.2 är den senaste (från 15/8 2007). Programmet fungerar för mig, men det skulle sannerligen behöva uppdateras. Det är långsamt till tusen.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-24 23:21

Vill bara meddela att nu funkar det!! Tusen tack för ditt snabba svar!!:-)

sara

Jag körde Eye-One Match 3 länge men tyckte det var krångligt och hade problem med att få upp skärmen i den ljusstyrka som jag ville sätta den på... blev rekommederad Colornavigator just för att det skulle funka bättre. Colornavigator ÄR ju Eizos egna program så det verkar logiskt på ngt sätt - de gör ju inte pissgrejer i övrigt heller... Kör alltid det programmet nuförtiden som skärmtillverkaren rekommenderar (blue eye pro för Lacieskärmen hemma och Colornavigator för Eizo på jobbet, känns snabbare och säkrare) Låter kanske dumt men funkar otroligt smidigt tycker jag Använder ju samma hårdvara dock.

Tack för tipset, hiphurra!

Haha bara skönt att få tipsa någon gång också som omväxlings skull och inte bara frågafrågafråga...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-24 23:48

Ja, jättebra tips HippHurra! tackitack!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-24 21:46

Efter en nyinstallation av 10.6 (hade en uppgradering tidigare) påtvingad av en hd-krasch så funkar inte Eye-One Match 3.6.3 och min gamla Gretag Macbeth längre ihop på min gamla Dell-skärm. De ger tokknasiga skärmprofiler. Prövade med Eizos ColorNavigator. Den var inte kompatibel med mina grejor tydligen... Vad gör man?

Senast redigerat 2010-01-24 22:05
1
Bevaka tråden