Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av Time Machine? Ngt har hänt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder sedan länge Time Machine till min iMac kopplad via USB till en extern disk.
Har dock börjat lägga över en massa DVD film på datorn vilket snabbt fick den att bli full givetvis. Planen var nu att exkludera filmbiblioteket från kopiorna och det har jag full koll på hur man gör, men varför kan jag inte?

Som ni ser på bifogad bild är allt "grått" och jag kan inte ändra ngt. Låset är öppet men det spelar ingen roll, klickar jag på det händer inget iaf. Det låser sig alltså inte eller ngt.
Jag är enda användaren på datorn och har alltid varit.

Omstart är gjord.

Jag tänkte radera backuppartionen i skivverktyg för att bara börja om men då får jag felmeddelandet att jag inte kan ta bort disken från skrivbordet då den används.
Det gör den inte, Time Machine går inte just nu.

Idéer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-24 09:54

Stäng av datorn och koppla ur disken. Starta om. Gå till Time Machine och slå av den. Sätt i disken och radera i skivverktyg.

Även vid omstart och ingen disk ansluten är allt "grått" så att säga. :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-24 14:50

Mystiskt. Har du provat med att radera din backup-partition med en annan dator?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-24 14:57

Kanske låsningen har hängt sej även om jag ser på din bifogade bild att den står på öppen, prova att låsa och låsa upp igen. Har du gått in under ändra hårddisk och klickat på ingen?

Går inte att låsa upp och låsa igen så att säga.

Har iaf lyckats formatera hårddisken men stoppar jag in den och startar backup frågar den bara efter backuphårddisken (den verkar inte känna igen den "nya").

Installerar om systemet. Verkar ha fler problem med Systeminställningar. Internetdelning hänger allt t.ex. så det behövs säkert nytt fräscht iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-25 00:17

Du bör alltid alltid köra reparera skiva och reparera skivbehörigheter innan du installerar om systemet och även efter, för att vara säker på att du har ett friskt system.

1
Bevaka tråden