Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud ur de interna högtalarna

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mark
  • 2009-09-19 08:37

Ljudet ur de interna högtalarna på min macbook har försvunnit... När jag kör med Airfoil till Airport express så funkar det och vid uppstart så kommer startljudet ( alltså inget fel på själva högtalaren) men annars knäpptyst. Kommer inget ljud ur hörlursutgången heller.
Några idéer?

  • Medlem
  • Mark
  • 2009-09-21 06:23

Ingen???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-23 20:15

Har du kört med hörlurar kan det vara lilla switchen i uttaget som fastnat. Det har den gjort på min Macbook några gånger.
Jag tar en tandpetare och försiktigt trycker till så brukar den hoppa ut och ljudet kommer ur högtalarna igen.
Första gången blev jag skitskraj att datorn pajat men en Googling senare så var det löst.

Hoppas att det är det och att det går lika lätt för dig att få tillbaka ljudet också. Lycka till!

Ursprungligen av swempa:

Ljudet ur de interna högtalarna på min macbook har försvunnit... När jag kör med Airfoil till Airport express så funkar det och vid uppstart så kommer startljudet ( alltså inget fel på själva högtalaren) men annars knäpptyst. Kommer inget ljud ur hörlursutgången heller.
Några idéer?

Vad står det i Preferences -> Sound -> Output? Reagerar den på att du satt i hörlurarna med att ändra från t.ex. "Built in speakers" till "Headphones"?

  • Medlem
  • Mark
  • 2009-09-24 04:39

Det kommer inget ljud ur hörlurarna när jag kopplar in dom heller... Och i systeminställningarna står det Soundflower 2 ch... Har testat att uppdatera till snöleopard men det hjälpte inte heller.

Ursprungligen av swempa:

Det kommer inget ljud ur hörlurarna när jag kopplar in dom heller... Och i systeminställningarna står det Soundflower 2 ch... Har testat att uppdatera till snöleopard men det hjälpte inte heller.

Soundflower är ett program för att styra ljudet till andra applikationer istället för till utgången. Öppna programmet och försök ställa in så att ljudet går till högtalarna istället för att gå till Soundflower.

http://www.cycling74.com/products/soundflower

1
Bevaka tråden