Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig att integrera en blogg

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! jag har en hemsida till min lilla firma Fotograf Daniel Hässleholm. Nu vill jag ha en blogg på den sidan. Sidan är byggd i DW och nya sidor görs lätt med en mall jag har gjort.
Nu till frågan.
Hur integrerar jag en blogg på lättast sätt så att designen blir likadan genom hela sidan? I min enklaste okunskap så tänkte jag försöka hitta ett blogg script eller nått och bara dra min mall på den sidan sen, så var det klart. Börjar väl så smått inse att det inte kommer att bli så lätt.
Jag har byggt sidan själv men ska väl erkänna att jag inte är jätteinsatt i css och php eller något annat än html egentligen.
Hoppas någon orkar hjälpa mig.

Ha de!

/DAniel

De flesta bloggar som har templates / mallar fungerar ungefär på samma sätt. Om man kan Css, html, en gnutta php, så kan man hitta i andra mallar de snuttar med PHP som får templaten att fungera som ett template. Alltså är det "bara" att kopiera PHP-snuttarna från en fungerande template till din mall. Glöm inte döpa om den från .html till .php också. Det är förstås pilligt, men det går.

Tackar för tipset! jag får väl lägga ner lite energi på det

1
Bevaka tråden