Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-link wireless-kort och Mac OS X Jaguar?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en powerbook lite äldre modell som jag inte vill säga högt. Jag har mac os X jaguar och använder ett wireless-pc-kort från D-link. DWL 650 (obs ej 650+) och jag har hört att vissa pc-kort wireless fungerar med airportmjukvaran som finns i systemet. Jag har dock inte fått det att fungera och misstänker att jag har gjort ngt fel.

Så - fungerar DWL-650 från D-link med airport-programvaran i Jaguar?

mvh
Anders

  • Oregistrerad
  • 2003-05-09 18:27

Om Wlan kortet är normal 802.11b så måste du installera Wirelessdriver 1.0.0b5. Fungerar bra men stöder inte WEB eller Lösenord skyddade nätverk.

//Rob

Citat:

Skrevs ursprungligen av Robo-X
Om Wlan kortet är normal 802.11b så måste du installera Wirelessdriver 1.0.0b5. Fungerar bra men stöder inte WEB eller Lösenord skyddade nätverk.

//Rob

Jepp! jag har den drivern. Men hur vet om det är ett "normal"-kort?

/Anders

  • Oregistrerad
  • 2003-05-11 00:04

DWL 650 är ett 802.11b kort och är med på listan av stödda kort. Använd Pacifist att installera Wirelessrived.kext och Wireless PPpan.PrefPane eftersom b5 installeraren fungerar inte riktigt.

//Rob

Det är lugnt, jag har fått "wireless driver" att fungera redan. Men det jag undrar är om kortet funkar med airport mjukvaran som ju redan finns att ladda ner.

/Anders

  • Oregistrerad
  • 2003-05-12 11:22

Nej airport programmen fungerar bara med airport korten.

//Rob

Citat:

Skrevs ursprungligen av Robo-X
Nej airport programmen fungerar bara med airport korten.

//Rob

Enligt lite andra inlägg i detta forum så ska det fungera exempelvis med Orinocko-korten (är lite osäker på namnet)

  • Oregistrerad
  • 2003-05-12 12:01

Vad jag vet funkar orinico/lucent korten bara i bärbara under 9.x (ej 10.x) samt i stationära (med luckan öppen) under 10.2

  • Medlem
  • 2003-05-12 12:06

när jag skulle köpa kort fick jag veta att apples airportkort och orinocco innehåller samma delar. Det borde innebära att de går att använda hur som helst. Men jag köpte ett airportkort till slut så jag vet inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-20 17:49

Dwl-g520

Jag har problem att hitta drivrutiner för D-link DWL-G520 till min mac. Finns det någon sådan drivrutin, jag måste ha hjälp fort!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-20 17:50

Glömde att säga, jag har Leopard 10.5.1

Ursprungligen av fille87:

Jag har problem att hitta drivrutiner för D-link DWL-G520 till min mac. Finns det någon sådan drivrutin, jag måste ha hjälp fort!!!

Hej och välkommen till 99Mac.

Nu funkar det inte riktigt så här att man kan storma in, i princip kräva hjälp på två rader och sedan pysa.

Du skulle skapat en ny tråd, så den hade synts, inte här nere inne i en anann tråd. Men, vi tar det på nybörjarkontot.

Har du gått igenom D-Links site. Var skulle den annars finnas om inte där.

börja på http://support.dlink.com/downloads/

Välj i de två listorna DWL i den första och .. you guessed it.. G520 i den andra

Du får sedan frågan om du har Revision A eller B... det är därför jag inte kan hjälpa dig vidare.

Så, fortsätt där så skall du se att du hittar något iaf

(om du sedan hittar MAc-drivrutiner på D-link vill jag låta vara osagt, de är ett rätt PC-tillvänt företag. De är kända för att säga "We do not support the Mac" och lägga på luren på deras support - detta var ett par år sedan, de kan ha blivit bättre. Jag själv har inte köpt några D-link produkter sedan dess iaf)

1
Bevaka tråden