Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musiken i ett projekt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-21 21:57

Hej.
Vi har börjat föra över klipp till en musikvideo, men har inte kommit så långt att det täcker hela låten (Summer loving, från Grease).
När jag drar över låten slutar den automatiskt där det sista klippet slutar. Jag vill att hela låten ska synas i projektfönstret så att vi vet exakt hur mycket tid vi har att spela på.
Är det någon inställning man kan ändra, eller måste man vänta med att föra över låten tills man har tillräckligt många klipp i "tidslinjen"? Kan man lägga in låten som någon form av grund till projektet?
Tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-21 21:59

Oj. Imoviehjälpen hade svaret - resten av låten syns helt enkelt inte när det inte finns fler klipp, men förlängs progressivt med antal klipp!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-26 23:23

En relaterad sak: När klippet slutar före musiken skulle jag gärna se att det gick att lägga in svart skärm - men det går väl inte?

Kör du 09 är det bara att ta fram menyn "kartor och bakgrunder" och välja en svart bakgrund och lägga efter sista klippet. Kör du 08 kan man göra en workaround genom att ta en titelsida, välja svart bakgrund och radera all text.

1
Bevaka tråden