Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Åsikter om Netgear wndr 3700 och Linksys WRT 610N

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag ska köpa en ny router och valet tror jag står mellan dessa två. Det som lockar är att båda är riktiga tvåbands N routrar. Linksysen har programvara för Mac, men jag har inte läst om det hos Netgearen. Jag har dock surfat på en annan billigare Netgear och det har gått bra. Det ska väl inte vara något problem?

Det jag undrar är vad ni anser om dessa två och ifall det finns något bättre alternativ? Apples Extreme går tyvärr bort för att den är för dyr. Smärtgränsen är 1500kr.

Routern ska egentligen bara dela en 100mbits lina. Det viktiga är dock att den är både trådlös, har ethernet-ingång, är stabil, har 'säker' kryptering, och är prisvärd.

/Erik

har fått en allmän uppfattning av att Linksys prylar är generellt stabilare än Netgear, D-link mfl. Dock är Netgear ofta väldigt väldigt prisvärda. Men har man råd anser jag att man gör bäst i att välja Linksys. Belkin är annars liksom Netgear ett billigt och väldigt bra alternativ.
Tycker dock man gör bäst i att hålla sig borta från D-link.

Just nu lutar det mer åt Netgearn, eftersom den fått den sägs i diverse tester ha bättre räckvidd och överföringshastighet kontra Linksysen.

Linksysen har även fått en del kritik för dålig firmware, men det ska vara löst sedan i januari 2009 om jag lyckats förstå diskussionerna rätt. Linksysen har tillskillnad från Netgearen funnits ett relativt långt tag på marknaden vilket skulle kunna vara ett skäl till varför jag ännu inte lyckats hitta någon reell kritik mot Netgearn.

Tidigare produkter från D-Link var inget vidare men de har säkert fått ordning på kvalitén med senare prylar.

  • Medlem
  • 2009-09-21 16:01

Är också nyfiken på Netgearen som alternativ till Apple Extreme. Blir nästan 400:- billigare och den verkar ha liknande specifikationer. Får väl avvakta till några av er andra provat den eller den blivit testad mot andra routrar.
bosse

1
Bevaka tråden