Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotlight - slutar inte indexera

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-09-20 10:21

Har installerat Snow Leopard och har haft det rullande på min Macbook Pro i 2 veckor och är väldigt nöjd om det inte vore för att Spotlight aldrig slutar indexera min dator.

Någon som varit med om detta problem, jag mottar gärna tips på hur jag kan åtgärda detta då det inte går att använda det annars så mycket funktionella Spotlight.

Ett försök kan ju vara att nollställa databasen för Spotlight för att försöka sparka (tvinga) igång indexeringen igen. Öppna Terminal. Skriv:

sudo mdutil -E /

.. å sedan exit för att avsluta sessionen. Har du många filer tar indexeringen förstås tid men ifall det hängt sig kan mitt tips vara behjälpligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-20 21:15
Ursprungligen av Snabeldrake:

Ett försök kan ju vara att nollställa databasen för Spotlight för att försöka sparka (tvinga) igång indexeringen igen. Öppna Terminal. Skriv:

sudo mdutil -E /

.. å sedan exit för att avsluta sessionen. Har du många filer tar indexeringen förstås tid men ifall det hängt sig kan mitt tips vara behjälpligt.

fungerade klockrent!

thx for the tip!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-20 13:04

Sen igår kväll har min spotlight indexerat konstant från ingenstans. Testade att stänga av alla alternativ i spotlight i system prefrences men det hjälpte inte. Hoppas att detta hjälper.

Finns det några andra sätt om detta inte skulle fungera?

  • Medlem
  • 2009-09-21 22:28

Jag tackar också ödjmukast, nu är vi klara med indexeringen!

Varsågoda, det blir 10 kr!

1
Bevaka tråden