Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det för fil?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2009-09-20 19:10

Ännu en korkad fråga kanske men varför har det skapats 70 preferencefiler med idiotnamn som "‡Ç!†A∞òøˇ…¿è¿≈,øˇ.0DBBè¿≈§ìJ®" och liknande i min preferens mapp? Dom verkar tomma alla och hela rasket innehåller tillsammans 4k. Jag tog ut dom och la dom i en egen mapp för att se om det händer något med något program eller om dom skapas på nytt igen.

Vet inte, men jag har också sådana tomma filer i ~/Library/Preferences. De heter "cfx#bWIbGpH" och "cfx#N4zTTSn". Fast bara två då, inte 70.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-20 19:59

Ett tips är att se till att Textredigerare öppnar i ren text och sedan öppna filen där. Ofta sår det överst vad det är för program som skapat filen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-09-20 23:31

Ja, du har ju rätt som vanligt acke, men jag glömde att nämna att det var fråga om mappar med de namnen - inte filer som jag först skrev. Nu kollade jag på de tips som Johan hade men det gällde mest hur man blev av med dom och det var ju bra men jag vet fortfarande inte varför dom dyker upp. Jag kollade skapelsedatum och letade efter liknande händelser men hittade inget. Borde inte datorn kunna härled en mapp som den själv (eller ett program) placerat där på något vis?

Ursprungligen av ariis:

...Borde inte datorn kunna härled en mapp som den själv (eller ett program) placerat där på något vis?

Nej, tyvärr kan den nog inte det.

Det blir nog till att köra någon form av uteslutningsmetod, som tipsas om i Apple Support-tråden som länkades tidigare i den här tråden.

"...you probably just need to find the offending program by systematically quitting programs and watching to see if those little files still get made..."

1
Bevaka tråden