Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur hitta routern på nätverket?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min router bråkar med mig (Asus WL 500G Premium + Tomato firmware). Efter att ha funkat felfritt i mer än ett år kan jag i dag plötsligt inte logga in från någon av mina datorer på det trådlösa nätverket (som normalt är dolt och WPA2 Personal-krypterat). Stänga ner allt och sätta på igen hjälper inte; routern fortsätter vägra släppa in mig efter omstart.

Via kabel funkar dock allt som det ska, förutom att jag inte hittar själva inställningssidan för routern. Den tycks inte ligga kvar på sin vanliga IP-adress. Finns det något sätt att kolla av sitt lokala nätverk för att hittta routern?

Tacksam för hjälp!

Enklast är väl och kolla i systeminställningar under nätverk, och tcp/ip under avancerat. Om allt är som det ska, borde adressen till routern stå där.

Det kan ju vara så att routern packat ihop. Inte helt ovanligt att konsumentroutrar lägger av efter ett år eller två (vilket kan yttra sig som att man inte kommer in i routerns webgränssnitt och/eller att inställningar inte "tar").

1
Bevaka tråden