Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam router- snabb switch

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2009-09-19 17:22

Kan jag få upp hastigheten mellan enheter i mitt lokala nätverk genom att ansluta dem till en snabb switch?

Jag har alltså en långsam router. Om jag ansluter en Gbit-switch till ena LAN-porten på routern och sedan två enheter till LAN-portarna på switchen, kan jag då föra över data med Gbit-hastighet mellan de två enheterna, eller bromsar routern fortfarande?

Data kommer gå direkt från dator A till dator B, så det ska gå i gigabithastighet.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2009-09-19 19:53

Det var ett glädjande besked!
Jag befarade att eftersom routern delar ut IP-adresser måste all trafik gå genom den.

Nu kan jag gå och köpa en Gbit-switch. Vilken skall jag köpa?

  • Medlem
  • Thailand
  • 2009-09-19 20:44

Låter jättebra!

  • Medlem
  • Thailand
  • 2009-09-20 09:39

Olika protokoll

För att vara på den säkra sidan vill jag även fråga - stöder alla (vanliga typ Dlink) gigabit-switchar macens afp med full hastighet?

Dlinks DGS 1005D/E anger t.ex.:
"Kostnadseffektiv lösning för SoHo/SMB"
då blir jag misstänksam, har den inte stöd för afp?

Switchen bryr sig inte om vilken typ av trafik det är , bara att tuta och köra... SMB står för "SMall Business" och inte för SAMBA.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2009-09-20 10:19

Toppen! Då går jag till Kjell när dom öppnar. Det blir nog en Dlink i alla fall, hade iofs varit spännande att ha en Cisco-pryl hemma, men eftersom det finns en butik 200 m bort väljer jag den.

1
Bevaka tråden