Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blackberry Bold 9000 tråden

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-12-17 16:06

Startar en ren blackberry bold 9000 tråd.
Slängde ut 6000 kr på en liten julklapp till mig själv nyss, och sitter otåligt och väntar på min nya blackberry bold som kan göra allt mellan himmel och jord (enligt tillverkarna).

Vilka har den?
Vart hittar man fräna program?
Hur bra fungerar den egentligen med iTunes osv osv.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-12-19 10:06

Nu åker jag upp till posten och hämtar ut den. Kommer en hands on review på den här snart. Fler lär ju köpa den så det blir lite liv i tråden!

  • Medlem
  • Märsta
  • 2008-12-19 12:42

är väl inte många som har den pga att dem är / va väl låsta till vodafone?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-12-20 15:48

Nope inte låst. Köpte den olåst, cash av megastore för runt 5300:-. Sitter och lattjar med den nu. Riktigt riktigt riktigt fin telefon.

Har haft lite problem med Wifi och lära mig den. Den är sjukt invecklad. Men jag känner att luren är grym!

  • Medlem
  • Märsta
  • 2008-12-22 00:36

va mysigt den ser riktigt fet ut, men ja hade nog köpt en iphone ifrån italien istället ^^

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-12-22 15:29

Haha, varför just från italien?

Ursprungligen av beccu:

Haha, varför just från italien?

De säljer iphones utan operatörs-låsning i italien.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-01-05 10:38

Blackberry Bold !!!!

Hej !

Fick min Bold för ngn månad sedan och jag är grymt nöjd med den, har haft bl.a. Iphone tidigare och min bedömning är att Iphone är för lek medans Bolden är mer en arbets redskap.

Däremot kan jag tycka att Iphonen har betydligt mer program och fungerar barnsligt lätt, speciellt med Mac.

JN

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-12 09:02
Ursprungligen av Martin Pettersson:

De säljer iphones utan operatörs-låsning i italien.

Jag kanske skulle huggt till när jag var i Neapel i somras och någon kring centralstationen försökte få min uppmärksam med "iphone, mister; iphone".

Jag är oxå sjukt intresserad av en Blackberry. Dock inte Bold utan Tour, men upplevelsen lär väl vara den samma? Hur tycker Ni att det funkar att använda Backberry mot en mac?

Nu när jag tänker efter så har jag faktiskt för mig att gmail har stöd för push mail till blackberry. Ja, plus att den har stöd för synca kalender och kontakter, men kan den synca grupper i kontakter?

  • Medlem
  • Höör
  • 2009-09-19 02:07

Bold

Jag använder BB Bold 9000 i arbetet och en iPhone privat:D
BB är en ren arbetsmaskin med vissa fina nöjesegenskaper exempelvis mycket fint ljud ut och knivskarp skärm. Synkar perfekt med Novells GroupWise via Blackberry enterprise server.

Det känns väldigt lyxigt med BB 9000:)

Ursprungligen av xek:

Jag använder BB Bold 9000 i arbetet och en iPhone privat:D
BB är en ren arbetsmaskin med vissa fina nöjesegenskaper exempelvis mycket fint ljud ut och knivskarp skärm. Synkar perfekt med Novells GroupWise via Blackberry enterprise server.

Det känns väldigt lyxigt med BB 9000:)

Allt det där är säkert sant. Men vad är det som gör den så fantastisk om man jämför den mot iPhone? Så som jag har förstått det så är det många företag, Svenska som Amerikanska, som går över till iPhone från BB.

Jag har faktiskt också tittat på Blackberry efter att ha hört alla jänkare och aussies snacka om sina crackberry-beroenden. Säkert väldigt användbar men den ser ju ut som skräp och efter fem minuter med menyerna så kände jag mig mest frustrerad. Dom skulle behöva någon som styr upp hela användarupplevelsen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-01-12 08:06

Nu har ju jag gått och blivit beroende. Sen jag fixade fastpris på surfningen hos tre så surfar jag för så mycket jag vill för 90 kr månden.
Nu är det ju helt kört för min del. Nu är jag hooked.
FInns en grej med den som jag också tycker är riktigt bra och det är word, sheet och slideshow to go. Det är den bästa mobilverisionen av office jag sett.

Sen liten annan rolig notis var ju att en amerikan på tågstationen i Gävle trodde jag var amerikan när jag satt och fipplade med den. . .

1
Bevaka tråden