Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att synka filmer mellan itunes9 och iPhone

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-16 16:36

Är det någon mer än jag som har problem att synca filmer mellan itunes9 och iPhone 3.1.
Från det att jag uppdaterade till iTunes9 kan jag inte föra över några filmer till min iPhone, det spelar ingen roll om jag försöker synca eller väljer att hantera musik och video manuellt!!
Förslag?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-09-16 18:16

Samma problem för mig, har konverterat via handbrake till iPhone format, fungerar att spela upp på datorn men försöker jag synka så säger iTunes "fel filfomat".

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-16 18:35

Jag försökte föra över lite ny musik, men inte heller det fungerade...

Skapligt irriterande.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-16 22:56
Ursprungligen av fogfi:

Jag försökte föra över lite ny musik, men inte heller det fungerade...

Skapligt irriterande.

Vad betyder "fungerade inte"?

Felmeddelande o.s.v?

Testat en annan dator?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-17 11:13

Inga felmeddelande.
Det händer absolut ingenting, dock överförs podcast som det ska.
Det skulle kunna vara iPhone OS3.1 som spökar, lite svårt att avgöra eftersom jag uppdaterade båda samtidigt?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-17 11:18

Provat återställa telefonen?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-09-17 12:35

Jag har inte uppgraderat till 3.1 och har problem bara med konverterade filmer gjorda av handbrake.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-17 14:08

Tack för tipset med att göra en återställning, nu fungerar det igen.

Edit: Eller inte, det verkar som om allt fungerar förutom de filmer som är konverterade med Handbrake.

Senast redigerat 2009-09-17 21:29
  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-17 21:49
Ursprungligen av fogfi:

Tack för tipset med att göra en återställning, nu fungerar det igen.

Edit: Eller inte, det verkar som om allt fungerar förutom de filmer som är konverterade med Handbrake.

Well, då ligger ju felet i filmerna. Inte i telefonen.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-09-18 12:36

Tror det ligger i kombinationen itunes 9 och handbrake, filmerna går att se i itunes men inte föra över till iPhone, så det känns som Apple lagt in ngn form av spärr.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-18 13:39

Jag provade att konvertera ett par avsnitt av Entourage med VisualHub, och dessa gick utmärkt att föra över till min iPhone. Så det är väl bara att använda VisualHub istället för Handbrake.
Synd för jag tycker att ljudet blir i "bättre synk" med Handbrake än med VisualHub.

  • Medlem
  • Vara
  • 2009-09-26 13:34

Hej
Jag har problem med att få över Filmer till iPhonen. Och det har jag alltid haft.
Har fått över 2 korta videoklipp i formatet .mov
Men när ajg vill lägga till en större film (t.ex. Spiderman3) med formatet .avi så går det inte.

Vad är problemet o Vad ska jag göra?

tackar för svar!

Ursprungligen av P-W:

Hej
Jag har problem med att få över Filmer till iPhonen. Och det har jag alltid haft.
Har fått över 2 korta videoklipp i formatet .mov
Men när ajg vill lägga till en större film (t.ex. Spiderman3) med formatet .avi så går det inte.

Vad är problemet oVad ska jag göra?

tackar för svar!

Kolla i den här tråden: http://www.99.se/filmer-pa-ipod-iphone/270846-problem-med-att-synka-filmer-till-iphone.html

(har du sökt?)

1
Bevaka tråden