Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone högtalare och väckarklocka (Biltema)

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-09-18 11:03

Letar efter en kombinerad väckarklocka och högtalare för att spela upp musik på kväll och morgon, ståendes på nattduksbordet. Laddning av iPhonen är också ett krav.

Har tittat lite på Logitechs modeller, men de kostar ungefär 1000kr. Hittade då en på Biltema (!) för 399kr. Är detta att slänga pengarna i sjön eller har någon testat denna?

Är ju inte ute efter något kraftigare system, bara något som laddar iPhonen samtidigt som de spelar upp musik...

Biltema Sverige

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-18 11:25

Så länge denna modell stödjer iPhone och kan ladda utan att du behöver trycka bort en massa löjliga varningar om att denna inte stöds och du inte brukar stänga av klockradion med en knytnäve lär den väl göra sitt jobb.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-09-18 11:28

Hur menar du att den inte skulle stödjas? Kan den "vägra" att ladda menar du? Isåfall faller större delen av iden...

Det är ju inte alla dockor som stödjer iPhone. Står inget om iPhone här, så det är väl frågan om den fungerar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-09-18 11:36

Ok. Kanske ska åka ut och be att få prova då, hur märker man de? Om den laddar? varningsmeddelande? Kommer ihåg att jag fick ett varningsmeddelande när jag satte i iPhonen i en Altec Lansing Slim-nånting.

Ursprungligen av kaell:

Ok. Kanske ska åka ut och be att få prova då, hur märker man de? Om den laddar? varningsmeddelande? Kommer ihåg att jag fick ett varningsmeddelande när jag satte i iPhonen i en Altec Lansing Slim-nånting.

Precis det du skriver ja. Brukar bli ett varningsmeddelande.

Många iPod-tillbehör funkar nog rent elektroniskt med iPhone - problemet är ofta att man inte kan trycka ner en iPhone i försänkningen som det ofta är fråda om (eller så sitter andra delar för nära kontakten så att en iPhone inte ryms) - telefonens profil ryms inte. Detta har jag sett allt för många gånger. Tiilbehör som funkar till första iPhone funkar inte heller med senare iPhone p.g.a. nämnda profilkrux. Varning utfärdas. Varje dygn åker nog tusentals tillbehör på retur runt jorden :-D. iPhonen "passade" inte...liksom...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-09-18 13:14

Kan meddela att den fungerar. Varningsmeddelande kommer "denna produkt ej avsedd för..." men den laddar iPhonen, och spelar upp musiken bra. Perfekt för sovrummet eller köket! Funderar på att köpa en till, till just köket, för ipoden.

  • Medlem
  • Boston
  • 2009-09-21 16:49
Ursprungligen av kaell:

Kan meddela att den fungerar. Varningsmeddelande kommer "denna produkt ej avsedd för..." men den laddar iPhonen, och spelar upp musiken bra. Perfekt för sovrummet eller köket! Funderar på att köpa en till, till just köket, för ipoden.

Och inga störningar av telefonen eller behöver du sätta den i flygplansläge? Jag har varit sugen på nå't liknande länge med har inte lust att pröjsa för mycke' och vill samtidigt ha telefonen igång om den ringer eller man får SMS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-18 13:57

Glöm inte heller att eventuellt skin/fodral gör att din telefon inte lär passa...=/

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-09-21 16:51

Har faktiskt aldrig behövt stänga av telefonen(flygläge), kan till och med köra spotify med den i dockan utan några störningar (det är ju data...).

Ljudet är ju inte toppklass, men det duger för kök/sovrum.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-09-21 22:09

Själv gillar jag Sony's väckarklocka som finns i denna tråd (dock inte Biltemapris):
http://www.99.se/ipod-iphonetillbehoer/255292-hoegtalare-klockradio-logitech-pure-fi-anytime.html

Sedan undrar man ju varför man ska ha en väckarklocka när iPhone också är en väckarklocka :-D.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-22 08:27
Ursprungligen av Zimmerman:

Sedan undrar man ju varför man ska ha en väckarklocka när iPhone också är en väckarklocka :-D.

jo, för den som postar 02:33 på natten lär behöva en STOR högtalare för att vakna 06:30 då barnen skall ha grötfrukost

1
Bevaka tråden