Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Printer Setup Utility har försvunnit

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2009-09-17 12:26

Har haft problem med skrivaren och nu har Printer Setup Utility försvunnit från Utilities.
Fattar ingenting. Aldrig lyckats få skrivaren funka i nätverket.

Vilken skrivare är det?
Vilka problem är det du har haft med skrivaren?
Vilka åtgärder har du försökt med för att lösa dessa problem?
Vilken dator är det?
Vilken version av OSX kör du?

Är det en skrivare som är lokalt ansluten till din dator, och som ska delas ut i nätverket?
Eller är det en skrivare som är direkt ansluten till nätverket?

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-09-17 14:11

Tack Jesper för snabba svaret.
Den är Xerox Phaser 6110. Srivaren har varit väldigt opålitlig från början, skrivit ut bara då o då. Nu när jag provade skriva ut med direkt kopplad till datorn med USB, då funkade det skriva ut från nätet, men med word dokument hände det ingenting. Nu har jag addad skrivaren med IP adress och på det sättet kommer det up text i förhandsgranksningsbild i utskrift fönster, när jag skriver ut från word. Men när jag trycker skriv ut, kommer det upp 'Försöker ansluta till värden 169.254.234.44 för skrivaren lp' och connecting. Men ingenting händer. Jag bytte i Airport Extreme skrivarnamnet till det där skrivarens IP numret, men det gjorde ingenting. Har aldrig lyckat ansluta skrivaren till nätverket. Jag vill bara kunna skriva ut, spelar ingen roll om skrivaren är ansluten med USB eller i nätverket.

Jag har Macbook Pro och kör 10.5.6

Ursprungligen av loogas:

Jag har Macbook Pro och kör 10.5.6

Inte direkt relaterat kanske, men vi ska börja någonstans...

Finns det någon speciell anledning till att du kör 10.5.6? Om inte, så rekommenderar jag en uppdatering till 10.5.8.

Och det finns kanske fler uppdateringar (Security Updates m.fl.) som du inte installerat?

Det är alltid lättare att utgå från en fullt uppdaterad dator när man börjar en felsökning.

Och angående försvinnandet:
Den har inte försvunnit av sig själv. Antingen har du kastat den, eller kanske råkat flytta den någon annanstans.

Senast redigerat 2009-09-17 15:06

Kanske orelaterat, men jag har en Xerox DocuPrint C1110 som på svenska marknaden torde motsvara Phaser 6130, dvs ganska lik din. Alla mina problem löstes som genom ett trollslag genom att _inte_ byta namn på skrivaren i dess inbyggda webgränssnitt. Se http://www.99.se/1780231-post11.html om det kan vara till någon hjälp.

Snygga utskrifter från Xeroxen men nog ger HP en bättre totalupplevelse bättre på mac... (har en 2600n i Sverige).

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-09-17 17:00

Tack båda.
Nu har uppdaterat allt.
Hur hittar jag Printer Setup Utility om jag inte har råkat kasta bort det?
Kan man ladda ner det nånstans om den är borta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-17 18:58

Printer Setup Utility, låter som ett program som kommer från Apple som brukade ligga i Verktygsmappen i tidigare versioner av Mac OS X. Nu har den flyttat in helt i Systeminställningar > Skrivare.
Om det är ett Xerox-program (vilket jag inte tror) är det bara och ladda ned programvaran från Xerox sida och installera igen

johan_tanying > Exakt det där har jag också varit med om på en Xerox. Bara sista inställningen så det ser snyggt ut i Find...BOOM! Riktigt dåligt.

1
Bevaka tråden