Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Headset-kontroll slutade fungera (efter 3.1?)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2009-09-17 10:43

Köpte 3GS:en när den kom och nu fungerar inte kontrollerna på headsetet längre, inte ens stänga av. Har testat andra lurar men det funkar inte heller. Telefonen känner ju av lurarna eftersom musiken går igenom dom men kontrollerna är paj.

Jag vill verkligen inte lämna in den, är det någon som kan tänkas ha samma problem?
Det enda jag kan tänka på som har hänt emellan är 3.1 men jag hittar inga kända problem vid googling...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-17 13:18
Ursprungligen av carpark:

Köpte 3GS:en när den kom och nu fungerar inte kontrollerna på headsetet längre, inte ens stänga av. Har testat andra lurar men det funkar inte heller. Telefonen känner ju av lurarna eftersom musiken går igenom dom men kontrollerna är paj.

Jag vill verkligen inte lämna in den, är det någon som kan tänkas ha samma problem?
Det enda jag kan tänka på som har hänt emellan är 3.1 men jag hittar inga kända problem vid googling...

Det intressanta ät väl att lösa det, inte om andra har samma problem
Provat med Återställ i iTunes, som ny telefon?

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2009-09-17 13:27

gah vilken evighet det tar... men jag gör nog det ikväll om inte annat...

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-17 13:34

Flyttade till rätt underforum.
/Admin

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2009-09-18 09:52

Återställning did not do the trick,
tror den återställde till 3.1 dock.

Det blir väl en inlämning då och fem månaders väntetid

lite gammal tråd men samma sak hände mig så jag svarar på frågan.

prova att pilla ut luddet i hörlurskontakten med en tandpetare. jag trodde att 3,5-kontakten gick ända ner men fan så mycket ludd jag fick ut.

  • Medlem
  • 2009-11-16 13:46

Samma här. Loads of ludd. Jag hade också råkat peta ner det hårt när jag föörsökt få lurarna att funka så tandpetare räckte inte. Jag böjde till en knappnål så den fick en liten mini-krok att försiktigt fiska luddet med. Antar att man kan förstöra kontaktytorna på det sättet så man får verkligen vara försiktig så man inte krokar i något kontaktbleck eller skrapar ytorna. Om man tittar ner i botten på uttaget ska det vara en liten silverfärgad plata omgiven av vit plast. Om du ser gråsvart fuzz är det rensningsläge.

1
Bevaka tråden