Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bakgrundsbilder tas bort utan att jag agerat! Varför?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter den senast uppdateringen av Snow Leopard (10.6.1)har en mystisk sak hänt på min iMac.

Min bakgrundsbild tas upprepade gången helt sonika bort och ersätts av defaultrymden.
Jag lägger dit en ny bild bara för att se den tas bort med oregelbundna intervaller.
Ibland kan jag få ha kvar den i dagar - ibland bara en timme eller så.....

Några förslag till lösning?

Kan det hjälpa att kasta ngn plist-fil? plist-filer är en lagringsplats för inställningar för olika program.

Tror inte det finns ngn egen fil som hter "destopPicture.plist"... så frågan är vilken det är...

Finder.plist ?

Vi kan väl avvakta lite tills ngn mer dyker upp.

com.apple.desktop är plistfilen med inställningarna för bakgrundsbilden.

Men du har inte flyttat bilden sen du valde den som bakgrundsbild? Om man flyttar på bilden som man valt kommer datorn att byta till standardbilden vid nästa inloggning/uppstart.

Ursprungligen av Mikael E:

com.apple.desktop är plistfilen med inställningarna för bakgrundsbilden.

Men du har inte flyttat bilden sen du valde den som bakgrundsbild? Om man flyttar på bilden som man valt kommer datorn att byta till standardbilden vid nästa inloggning/uppstart.

Där sa du nå´t......
Jag skapar alltid en storleksanpassad jpg-fil av en RAW-bild, när jag vill skapa en bakgrundsbild och när jag valt den är det inte alls säkert att den ligger kvar där jag lagt den. Jag kan säkert ha slängt den tillsammans med andra tempbilder.
Den är ju ändå bara en tillfällig skapelse.

Skall testa och låta den ligga kvar!

Stort tack för tipset!

Det finns en mapp för Desktop Pictures, kopiera din JPG-fil hit.
/Bibliotek/DesktopPictures eller ngt sånt.

1
Bevaka tråden