Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har Apple emot Malmö? (Väderwidget i Snow)

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, sedan jag uppdaterat till Snow Leopard så kan jag bannemig inte hitta "Malmö, Sweden" via väder-widgeten. På Weather.com hittar jag Malmö som vanligt, utan problem.

För alla lustigkurrar, nej Malmö ligger inte i Danmark

Samma problem här. Av någon anledning fungerade Arlöv (!) så jag kör på det så länge...

Växjö funkar så det är nog inget problem med åäö iaf...

Provat att bara skriva malmö o trycka enter? Då ska den ju söka och lägga till sweden själv...

Ursprungligen av =JoNaZ=:

Provat att bara skriva malmö o trycka enter? Då ska den ju söka och lägga till sweden själv...

Det hjälper inte. Malmö finns inte med.

Provade att skriva bara "Malm", för att undvika åäö.
Fick då nio andra träffar, dock inte Malmö.

Ursprungligen av =JoNaZ=:

Växjö funkar så det är nog inget problem med åäö iaf...

Provat att bara skriva malmö o trycka enter? Då ska den ju söka och lägga till sweden själv...

Min maskin hittar fasen inte Växjö..

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-09-06 10:13

Sök på mma (flygplatskoden för Bulltofta) så dyker Malmö upp.

Ursprungligen av Mija:

Sök på mma (flygplatskoden för Bulltofta) så dyker Malmö upp.

Tusen Tack! Personligen tycker jag weather.com widgeten har gett hyfsat precisa prognoser, minst lika rätt som SMHI här i Malmö iaf.

Jag klipper ut radarbilden och Sthlm från SMHI's sida och gör egna widgetar - den inbyggda från Apple är ett skämt. Norges "SMHI" är ändå bättre (jo, även för öst-Sverige) - funderar arr klippa ut grejerna därifrån istället. Vi får se.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-06 12:03

Malmö har även slutat funka i iPhones väder sedan några dagar tillbaka.

Testa VXO kanske?

Ursprungligen av jockeleu:

Testa VXO kanske?

That did the trick! Tackar!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-09-11 14:31

Ehhh.. Kan ni inte ö på engelska?

Malmoe, Sweden är det som gäller (Sw013). Men det funkar inte så bra ändå

Ursprungligen av Jeppe_E:

Ehhh.. Kan ni inte ö på engelska?

Malmoe, Sweden är det som gäller (Sw013). Men det funkar inte så bra ändå

Eh funkade inte med Malmö, Malmo eller Malmoe för den delen heller, kanske det är fixat nu?

Ursprungligen av Jeppe_E:

Ehhh.. Kan ni inte ö på engelska?

Malmoe, Sweden är det som gäller (Sw013)

Är det inte lite pinsamt att komma med ett sådant bestämt svar, när det redan tidigare i tråden konstaterats att det faktiskt inte beror på åäö?

Om man söker på "Malm", så dyker det upp ett antal städer som börjar på Malm, men inte Malmö, Malmo eller Malmoe.

Och skulle man försöka använda din lösning, och söka på "Malmoe", så får man upp: "Malmoe, Ceratodus, Queensland (Australia)"

Och om man använder den "work-around" som redovisas ovan (dvs att använda flygplatsbeteckningen MMA) - så får man ju träff, men inte ens då används den stavning som du säger gäller. För då blir det "Malmo, Skane (Sweden)" som dyker upp.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-09-16 19:09
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Är det inte lite pinsamt att komma med ett sådant bestämt svar, när det redan tidigare i tråden konstaterats att det faktiskt inte beror på åäö?

Nej, det är inte särdeles pinsamt, eftersom jag fick upp Malmö när jag gjorde sökningen. Men den finns med på accuweather

http://www.accuweather.com/world-index-forecast.asp?partner=accuweather&traveler=1&loccode=EUR|SE|SW013|Malm%F6%7C

Personligen tycker jag det är pinsamt när moddarna raderar harmlösa OT-inlägg och kallar folk som försöker hjälpa till för pinsamma.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Nej, det är inte särdeles pinsamt, eftersom jag fick upp Malmö när jag gjorde sökningen. Men den finns med på accuweather

AccuWeather.com - Malm, SWEDEN - Weather Forecast - Local Weather Forecasts

Personligen tycker jag det är pinsamt när moddarna raderar harmlösa OT-inlägg och kallar folk som försöker hjälpa till för pinsamma.

Du såg möjligtvis inte "ironi-smileyn" i mitt inlägg?

Och man kan fortfarande inte få upp "Malmö" när man söker på "Malm". Man får flera andra förslag, men inte Malmö. Det är möjligt att det fungerar på sajten, men här pratar vi om widgeten, och där funkar det inte.

post nummer funkar fint fint

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-09-15 17:55
Ursprungligen av helgonet12:

post nummer funkar fint fint

Vilket postnummer använder du då? När jag tidigare provat så blir det väder från orter i USA.

Där jag bor

Ursprungligen av Mija:

Vilket postnummer använder du då? När jag tidigare provat så blir det väder från orter i USA.

Jag använder post nummer där jag bor inget konstigt alls.
Har testat med flera olika postnummer i min stad och det fungerar fint

Jag bor i Växjö och har testat 352 30

  • Medlem
  • Varberg
  • 2009-09-15 18:36

samma problem med skövde sedan jag uppdaterade. I iPhonen försvann skövde redan i april:(

Det fick bli en egen webb-widget för min del så länge i allafall

Senast redigerat 2009-09-16 08:47
  • Medlem
  • 2009-09-16 11:26

Nåt tips för att få fram Lund?

ps. Har redan provat XGC som är beteckningen på järnvägsstationen.

1
Bevaka tråden