Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man komma åt sin dator utifrån på Telias mobila bredband?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-10 13:11

Lite offtopic men är på gång att skaffa mobilt bredband eventuellt från Telia som backup av min adsl-lina.
Vad jag har förstått tidigare så har inte Telia publika adresser utåt, dvs datorn är accessbar utifrån via ip-nr.
Är det så fortfarande med de högre hastigheterna och modemen?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-08-11 12:36

Flyttade detta inlägg hit från en annan tråd.

Chrilleboy, du får gärna förtydliga frågan... jag antar att det du frågar efter är som rubriken jag satte?

Först säger du att Telia INTE har publika adresser utåt och sedan säger du att datorn ÄR tillgänglig utifrån (dvs att dom har publika adresser.)

Så vad är frågan?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-13 16:07
Ursprungligen av kainen:

Flyttade detta inlägg hit från en annan tråd.

Chrilleboy, du får gärna förtydliga frågan... jag antar att det du frågar efter är som rubriken jag satte?

Först säger du att Telia INTE har publika adresser utåt och sedan säger du att datorn ÄR tillgänglig utifrån (dvs att dom har publika adresser.)

Så vad är frågan?

Tack för flytten kainen!
Skall försöka bena ut frågan.

Jo det verkar efter efterforskningar via forum att det är privata adresser som man blir tilldelade med mobilt bredband från Telia.

Testade en Huwaei-220 med abonnemang från Telia som jag pluggade in i en D-Link Dir-655.
Uppkopplingen funkade klockrent från alla datorer inom nätet men inte trafiken in till web- och mailservern.

Kort och gott så vill jag ha ett så snabbt mobilt bredband som möjligt och som har publika adresser och gör det möjligt att använda mail-och webservern.

Någon som vet eller har testat?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2009-08-11 15:58
  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-13 16:08

Har använt No-Ip länge men i detta fallet funkar det inte då jag inte får en publik adress.

Men tack ändå!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-15 12:32

Svarar mig själv:
Har kollat med Telia och de har inte den möjligheten.

1
Bevaka tråden