Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnittsproblem när pdf-filer öppnas med Foxit Reader

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ekerö
  • 2009-09-14 17:41

En av våra kunder har övergått från Adobe reader till Foxit reader. Tyvärr verkar det som om Foxit inte visar alla typsnitt korrekt trots att de "bakas in" i pdf:erna. Någon som stött på problemet – någon som har en lösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-14 23:49

Varför har de bytt? Om Foxit inte följer standarden så verkar det ju lite mystiskt...

Om det är små dokument så kan du ju vektorisera typsnitten - även om det kan ge en något kraftigare återgivning av texten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-14 23:49

Trist svar kanske. Be kunden att gå tillbaka till Adobe Reader? Jobbar man på allvar så har man väl inte tid och felsöka sådant som enkelt går att ordna genom att använda programmet som branschen har som standard?

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2009-09-15 08:14

Tror att det är IT-avdelningen som genomfört bytet "globalt" i företaget. Har hittat en del på nätet som beskriver Foxit readers fördelar gentemot Adobes dito (storlek, snabbhet etc). Får väl hoppas att användarna tillåts byta tillbaka om det inte funkar...

De har ju redan en tillgänglig lösning – att använda Adobe Reader. Om de nu fattat ett beslut som skapar problem för dem är det mitt förslag att du försöker distansera dig så mycket från problemet som möjligt och lägger ansvaret där det hör hemma – hos dem själva.

Anledningen till det är att ju mer du försöker hjälpa till, desto mer kommer du att ses som ansvarig, dvs. din hjälp kommer att få precis motsatt effekt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-15 08:51

Om dom ska göra skärmkorrektur direkt i pdf:en så är nog acrobat att rekommendera - det ser rätt ut, eftersom det är rätt.

Foxit, som jag testat, verkar vettigt till en början - men har så mycket små hemliga saker för sig så jag övergav det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-15 08:51

Men som RR säger gör det inte till ditt problem...

1
Bevaka tråden