Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV 40 GB utgått, 160 GB har sänkt pris

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken. Detta har inte slagit igenom i svenska Apple Store ännu.

Apple TV - Apple Store (U.S.)

Apple Drops 40GB Apple TV and Discounts 160GB Model to $229 - Mac Rumors

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-14 13:04

Bra, kan det nu komma en ny produkt som har en DVD-spelare eller Bluray så köper jag än. Gärna med inspelningsmöjligheter och pluginstöd. Annars tycker jag tyvärr produkten bara är en gulllig leksak för macheads.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-14 15:27
Ursprungligen av acke:

Bra, kan det nu komma en ny produkt som har en DVD-spelare eller Bluray så köper jag än. Gärna med inspelningsmöjligheter och pluginstöd. Annars tycker jag tyvärr produkten bara är en gulllig leksak för macheads.

Å du klentrogne! Om alla tjänster var tillgängliga för Sverige är det en klockren produkt. DVD? Ungefär lika troligt som att det kommer diskettstation på nästa MacBook Air. Apple gör rätt som successivt avskaffar alla fysiska medier.

Ursprungligen av Chaosstar:

Spela in TV-program är det viktigaste tycker jag.

Helt bakvänt. Grejen är att man abonnerar på TV-serier eller köper film som man sedan ser på när man vill. Det enda som fattas är i så fall play on demand funktioner som passar med SVT och TV4 och andra.

Ursprungligen av planB:

Helt bakvänt. Grejen är att man abonnerar på TV-serier eller köper film som man sedan ser på när man vill. Det enda som fattas är i så fall play on demand funktioner som passar med SVT och TV4 och andra.

Håller med fullständigt. Inspelning av program, det har jag inte gjort på många år. Tycker att hela konceptet med TV-program som sänds när TV-bolagen vill det är ur tiden. On demand är det som gäller. Jag vill se VAD jag vill, NÄR jag vill det.

Ursprungligen av planB:

Å du klentrogne! Om alla tjänster var tillgängliga för Sverige är det en klockren produkt. DVD? Ungefär lika troligt som att det kommer diskettstation på nästa MacBook Air. Apple gör rätt som successivt avskaffar alla fysiska medier.

Diskettstation!! HAHAHAHA! This made my day

Spela in TV-program är det viktigaste tycker jag.

Samtidigt så kan dom fixa så att vi i sverige kan köpa film och serier från iTunes.

Att det kommer DVD till Apple TV kommer ju inte hända, speciellt inte med nya iTunes Extra. Det är ju en direkt konkurrent till Bluray och DVD

Vi får hoppas på att det kommer till Europa snart.

EDIT: http://www.9to5mac.com/apple_extras_aims_at_high_def

DVD är helt borta för mig - har varken laddat eller bränt en DVD på många år. Att ha media på skivor är en anakronism - ett döende format.
Idag lirar min ATV en miljon barnfilmer - och tillkommer hyrfilm så är produkten perfekt för mig. Jag spelar aldrig in något - att hålla reda på tider och tablåer är också ett helt passerat stadium för mig (och en hel generation som är 30 år yngre än mig :-). Eftersom jag inte tittar på teve alls så missar jag ju inget...och om jag hör att det varit något intressant så finns det oftast på webben.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-14 17:20
Ursprungligen av Zimmerman:

Idag lirar min ATV en miljon barnfilmer

Vilka filmer då, jag menar, varifrån kommer de ursprungligen? Hur lagrar du dem och för över dem till ATV?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-14 18:02

För egen del köper jag DVD hela tiden men de kodas av till .MOV och konsumeras genom min mediaspelare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-14 20:09

Jaja, diskettstation, I get it. Hohoho. Men nu är det så att jag hyr film på DVD (skulle vilja hyra Blu Ray) ganska ofta. Orkar liksom inte koda om DVD:n till en Quicktime först. Känns lite väl entusiastiskt och nerdigt.
Det eller att jag kan hyra filmer och serier, utan det känns det som en hyfsat onödig och ofullständig produkt.

Varför kostar Apple TVn inte mindre i Sverige ännu?

Ursprungligen av monkey_man:

Varför kostar Apple TVn inte mindre i Sverige ännu?

VI har inte hyrfilmer här, Apple har lägre pris just för att man ska använda det till att hyra filmer.

Ursprungligen av Patrik D:

VI har inte hyrfilmer här, Apple har lägre pris just för att man ska använda det till att hyra filmer.

Tror du att det är därför eller har du någon fakta bakom?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-14 23:02
Ursprungligen av henkebarn:

Tror du att det är därför eller har du någon fakta bakom?

Det är Apple. Ingen har fakta.

Ursprungligen av planB:

Det är Apple. Ingen har fakta.

Har väl ingen fakta, men MacRumors skrev (har ingen länk) att den är subventionerad i de länder där man kan hyra film just för att dom har avtal om att Apple ska förse kunderna med en billig "top-box".

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2009-09-15 02:01
Ursprungligen av Patrik D:

VI har inte hyrfilmer här, Apple har lägre pris just för att man ska använda det till att hyra filmer.

Detta är iofs korrekt men även Sverige kommer få lägre pris idag.

änligen
/P

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-14 23:17

AppleTV är väl exakt likadan i konfiguration över hela världen? Eller skiljer det något om man skulle köpa en i USA?

Edit: Jag svarar mig själv. Ja, det verkar funka. Alltså fritt fram att köpa från USA om man kan ordna det praktiskt.

http://www.99.se/apple-tv/237008-importera-amerikansk-appletv-2-0-a.html

Senast redigerat 2009-09-14 23:40

Nu är 40GB borttagen från Apple Store men samma pris på 160GB fortfarande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-15 09:23

160GB kostar nu vad 40GB kostade förut.

Ursprungligen av Trineo:

160GB kostar nu vad 40GB kostade förut.

Ja, det stämmer visst, synd bara att dom inte sänkte den lika mycket som i USA.

Men det känns som att uppdatering är på gång, både mjukvaru- och hårdvarumässigt.

Ursprungligen av Patrik D:

Ja, det stämmer visst, synd bara att dom inte sänkte den lika mycket som i USA..

Inte lika mycket? Man har gjort precis samma sänkning. I både USA och Sverige kostar nu 160 GB-modellen samma som 40 GB-modellen kostade tidigare.

Menar du att man borde ha justerat för valuta också samtidigt?

Senast redigerat 2009-09-15 10:04
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Inte lika mycket? Man har precis samma sänkning. I både USA och Sverige kostar nu 160 GB-modellen samma som 40 GB-modellen kostade tidigare.

Menar du att man borde ha justerat för valuta också samtidigt?

Jag att dom kostar lika mycket som 40GB gjorde, men i USA är den ganska mycket billigare ändå. Anledningen vet jag, men ändå.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-15 09:55

Jag hoppas det kommer en ny version snart. Är nämligen i USA till slutet på september så det skulle passa perfekt men med min tur så släpps den i först oktober.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag hoppas det kommer en ny version snart. Är nämligen i USA till slutet på september så det skulle passa perfekt men med min tur så släpps den i först oktober.

//Rob

Eller för den delen i Januari.

Hade på känn att det skulle gälla sverige också

1
Bevaka tråden