Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte Apple ge oss denna iMac?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill tro och vill se en imac 32" och större med 256 st kärnor
inte en eller två fyra
med SSD som start disk
ny typ av ram minne kanske en enda modull så som SSD flash
grafik-kort behövs inte CPU tar hand om det

apple slopar alla sladdar till tangentbord / mus även USB enheter kopplas till en trådlös hubb

som man kan ha vart man vill ett rum upp till hundra meter ifrån dator
även video bilden ska det gå att skicka vidare till extern skärmen och TV-en i vardags rummet här använder någon forma av trådlös media hubb IN/UT ljudet / Bilden

enheter så som nya typ av blu ray dvd ram plus externa Hårdddiskar

vi ska kunna ha externa enheter undan gömda i skåp och i olika rum om det finnes behov
jag ska kunna ha min dator i ett rum sen ska jag kunna ha en media hubb i mitt sov rum kopplat till en tv och titta på filmer surfa

jag ska kunna ha flera media hubbar i flera rum och använda min enda dator i alla rum

vi slipper alla sladdar så nära på strömförsörjning kanske är kvar
om man inte använder trådlös strömförsörjnings lösningar

obs admin (ni kan flytta tråden och ändra rubriken vart ni vill och hur ni vill )

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-12 19:47

Hahaha Och exakt hur mycket ska denna iMac kosta?

Ursprungligen av fedi-93:

Hahaha Och exakt hur mycket ska denna iMac kosta?

det kan kosta lika mycket som en 32 tum led HD-tv + värsta IMAC av idag i pris

plus alla usb-hubbar (jag har fyra stycken a 500:- inkopplade till min imac)
plus firewire hubb 1200:-

sen har jag redan en Philips video sändare 4in och fyra mottagare kostar 4000:-
http://www.teknikmagasinet.se/prod/stor_bild/190093.jpg

menar att vi köper till massa externa enheter för att anpassa den till våran behov

om det skulle ingå och det fungerar så varför inte

jag har 4 pc dator i varje rum barnen tittar på filmer surfa spelar spel
dessa kostar ca 10000:- st här kan jag spara massor om man tar bort skärm tangentbord mouse blir ca pris 7000:- st

4x7000=28000:-

jag tror inte priset blir så värst om man räknar vad det kostar ändå,
vi betalar redan mycket pengar för samma saker

kanske du regerar på siffran 256 kärnor!
jag kan gå ner till någon 16 24 32 48 64 osv:">

Ursprungligen av hanibal:

obs admin (ni kan flytta tråden och ändra rubriken vart ni vill och hur ni vill )

Det var ju hemskt vänligt och frikostigt av dig...

Men eftersom du kallar fantasidatorn för en iMac, så kan den väl ligga kvar här i iMac-forumet.

/Mod

Målsättningen är givetvis att skärmar är något man målar upp på vägg eller valfritt underlag i önskad storlek. CPU är ett kreditkort som vi har med oss mellan olika arbetsstationer om vi vill. Så länge vi snackar 2D alltså...

KVM serverrack serverrum datahallar frn Racktech

KVM serverrack serverrum datahallar frn Racktech

Dell FX100-fjärråtkomstenhet ingår i Dells erbjudande om flexibel datoranvändning och består av ett PCIe-kort av standardtyp, som finns i den rackmonterade värdarbetsstationen, och en portalenhet som är direkt ansluten till fjärranvändarens kringutrustning. Till skillnad från programbaserade fjärråtkomstlösningar använder FX100 dedikerad maskinvara för att komprimera, kryptera och hantera kommunikation mellan värdsystemet och portalen.

Dell FX100-fjärråtkomstenhet ger dig nästan samma skärmupplevelse som vid en arbetsstation.

Hitta en bärbar eller stationär dator, server, skrivare, programvara, tjänst eller skärm hos Dell.

cpu med tolv kärnor är redan här verkar så

itmag.se - CPU med 12 kärnor nästa år

Tileras TILE64 (där 64 avser antalet kärnor) har såvitt jag vet sålts sedan 2007. 256 kärnor i en processor ämnad för persondatorer borde inte vara någon omöjlighet inom en överskådlig framtid.

Marcus K du har rätt

tekniken finnes och blir billigare för varje dag
och om någon företag ska sälja saker snart
så tror jag dom måste börja sälja dyra cpu-er billigt
för att ta över marknaden annars kan dom inte sälja sina jätte dyra cpu-er

nivida har något som kallas tesla GPU kanske släpper en sådan produkt billigt

256 kärnor är inte svårt, bara dyrt, men det som är knepigt är att utveckla hårdvaran så att det blir den minsta nytta med dem. 256 kärnor är nämligen inte 256 gånger snabbare än en!

Jag vet inte vad du menar när du nämner Tesla GPU, men det sitter redan mer eller mindre bra GPU'er i alla Macar, och det är parallellprocessorer med upp till hundratals kärnor, men det är inte CPU-kärnor, det är inte MIMD, det är SIMD. Och det är väldigt mycket snabbare. Tesla är en del av den utvecklingen. Vi snackar 960 kärnor redan idag!

I din MacBook sitter det inte två kärnor. Det är två MIMD-kärnor, men i GPU'n sitter ett antal till, typiskt 16 (9400M).

Du vill rentav få ner hastigheten per kärna, bara ett par hundra MHz per kärna är inte otänkbart. Problemet vi har idag är att en CPU-kärna ska vara mycket mer mångsidig än en GPU-kärna. Därför kan du lätt ha 32 kärnor på ett grafikkort medan man har 2-4 stycken CPU-kärnor. Men det här är ett väldigt aktuellt forskningsområde och jag tror att vi kommer att se en kraftig utveckling under de kommande åren.

jag nämnde tesla GPU som stöd för ett CPU med 12 kärnor eller flera kärnor

sen kan dom ta fram ett trådlöst system type denna

Xtenda X300 Details

mvh hanibal

Ursprungligen av hanibal:

enheter så som nya typ av blu ray dvd ram plus externa Hårdddiskar

DVD-RAM? Är inte det lite utdött? Apple hade ju det i sina PowerMac för tio år sen eller något sådant.

Ursprungligen av Capeman:

DVD-RAM? Är inte det lite utdött? Apple hade ju det i sina PowerMac för tio år sen eller något sådant.

tycker att motorsågar är utdött nu när vi har atombomber

DVD-RAM - Wikipedia, the free encyclopedia

Ursprungligen av hanibal:

tycker att motorsågar är utdött nu när vi har atombomber

DVD-RAM - Wikipedia, the free encyclopedia

Öh va?

Ursprungligen av Capeman:

Öh va?

Ett skämt
men jag menar kanske gammal teknik är bättre bland
om man förbättrar den lite

dvd-ram var tydligen som en Hårddisk den anslöts som HD och fungerade som en HD
och inte som dagens dvd =skriver data tydligen som en enda data file

men för den saken så får apple byta ut den emot något som är lämpligt

jag menade mest att jag vill ha något nytt som är roligare än dagens datorer och fler och mångsidig användnings område

Denna Xtenda fungera hur bra som helst under windows

apple skull kunna göra den hundra gånger effektivare

bara om dom anställer mig kommer dom att flera dubbla samt fördubbla sina inkomster

jag vill inte ha lön jag vill ha en hundra dels procent av vinsten varje dag bara:$:">

1
Bevaka tråden