Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro - Batteriet laddar ur i vila

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, det är inte svårare än Rubriken säger.
När jag sätter min macbook pro i vila kör den ner batteriet i botten. Hur mycket batteri ska en macbook pro dra i vila? Jag har inte direkt suttit och räknat, men det brukar räcka med att den sitter i vila några timmar.

jag _tror_ inte att jag hade det här problemet innan Snow Leopard. Det är först nu den senaste veckan som jag upptäckt det.

Efter en natts vila ska man bara mista några minuter av batteritid egentligen så det där måste du ju få bukt med..

Jag tycker du ska testa två saker...
1. Resetta smc:n som har att göra med när datorn går i vila, vaknar osv... Om det nu är så att datorn kanske inte riktigt hamnar i ordentlig vila när du stänger locket...
Har du en MBP där du kan ta ut batteriet så gör det och alla sladdar inkl strömsladden och hålla in powerknappen i ca 5 sekunder. Om du har en nyare MBP där du inte kan ta ut batteriet gör du så att du först stänger av datorn och sen håller in vänster shift samtidigt som du snabbt trycker in power-knappen.
Efter det släpper du shift och trycker på power igen.
2. Ladda upp batteriet fullständigt och låt det sedan ladda ur fullständigt innan du laddar det igen, detta kalibrerar batteriet..

Hoppas nåt utav detta löser ditt problem

Körde en reset på SMC och mätte av. Inatt 9 timmars vila drog cirka...20 minuter. Det flummiga är att "tiden" hoppar lite som den vill när man arbetar med datorn, förmodligen eftersom batteritiden ändrar beroende på vad man gör med datorn. Men det här är ju helt klart skillnad, igår laddade det ur helt under motsvarande tid. så tack!

Hej Peeman! Det stämmer som du säger... Batteritiden räknas ju med vad du gör just för stunden. Är bluetooth igång, skärmen på full styrka, tunga processer, wi-fi osv osv...
Skönt i alla fall att det löste sig

1
Bevaka tråden