Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hittar jag 1066 MHz minnen till Nehalem Mac Pro?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-13 14:58

Hej!

Kollade runt lite på minnen till en Mac Pro, är sugen på 24gb men till ett lagom pris!

Hittade dessa på komplett: Komplett.se - Crucial DDR2 PC6400 4GB CL5 ECC
Visst är dom billiga men det är ju bara 800mhz, så vart köper man 1066mhz minnen förutom från OWC?

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-13 15:22

Tackar!

Isåfall är det det första alternativet som gäller, ca 12'000kr för 24gb, men Hynix, är det någon kvalité i dom tro?

Eller skall man helt enkelt beställa från OWC? Blir 7000kr för 24gb men sen tillkommer ju frakt, moms(?), tull så jag vet inte riktigt vad slutpriset landar på!
Sen om någon sticka är sönder så blir det jobbigt att skicka fram och tillbaka :S

Vad tycker ni?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-13 15:52

Frågan är vad du verkligen behöver 24gig till. Eller är det bara för att du kan?

Jag har 16 gig och har aldrig dragit slut på ram.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-13 16:07
Ursprungligen av atomlab:

Frågan är vad du verkligen behöver 24gig till. Eller är det bara för att du kan?

Jag har 16 gig och har aldrig dragit slut på ram.

Dels för att framtidssäkra och dels för att jag har en tendens att aldrig stänga av program, har inte tid med dom, använder dom omlott hela tiden så minne går åt!

Kör PS, Illustrator, Aperture, Final Cut, minst 3st Coda fönster, Sketchup, VMware (för att bryta jobbet med lite nöje med, spel alltså) + en massa andra mindre krävande grejer så jag har hellre för mycket än för lite minne, även om 16gb troligen räcker gott och väl!

1
Bevaka tråden