Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EyeTV med live-TV nu till iPhone

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Äntligen! Elgatos utmärkta EyeTV får snart en kompetent iPhone-klient, med möjlighet att strömma live-TV direkt till telefonen. Programmet visades tydligen på IFA Berlin men det har knappt uppmärksammats alls, förutom artikeln nedan. Inte ens Elgato har någon info.

Här är den danska artikeln, med video. Det ser bra ut!
Ekstra Bladet - Sådan får du TV på din iPhone

Äntligen!

Hoppas man kan se på TV via 3G/WiFi när man är på jobbet.

Det är Pinnacle som kommer släppa programmet i iPhone enligt artikeln.

Senast redigerat 2009-09-12 20:33

För ett knappt år sedan kunde man läsa detta:
Elgato prepping live Freeview TV for iPhone | Electricpig

Kul att det äntligen verkar vara på gång!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-09-13 07:25

Ja, det var väl på tiden att de kommer ifatt Equinux då, för de har ju haft det rätt länge.
equinux - Website

Ursprungligen av bollman:

Ja, det var väl på tiden att de kommer ifatt Equinux då, för de har ju haft det rätt länge.
equinux - Website

Jo, men jag har inte köpt det eftersom den inte har fått speciellt bra recensioner.

Jag har kört med Equinux i flera år och har inte haft några problem på väldigt länge. De första versionerna av programmet var visserligen inte särskilt bra men sedan minst ett par år funkar det utan några problem.
En rolig extrafunktion är att man kan dela ut tv-bilden via ichat.

Programmet verkar fortfarande inte finnas i App Store, och jag hittar ingen information om programmet någonstans.

Nej, hade det inte varit för de ganska övertygande bevisen i videoreportaget hade jag betvivlat dess existens. Varför vill ingen varken rapportera om eller marknadsföra denna produkt? Det finns två inlägg på Elgatos forum och en dansk artikel — that's it.

Skumt.

Finns på App Store nu, 38 kronor kostar det, ska bli spännande att testa det ikväll

http://www.elgato.com/elgato/na/mainmenu/products/software/EyeTV-app.en.html
Elgato ships EyeTV for iPhone | 9 to 5 Mac

Live-TV verkar inte fungera med 3G eller EDGE, endast WiFi, AT&T godkänner inte TV-sändingar via deras nätverk enligt tidigare artiklar som jag läst.

Har provat det nu under kvällen, tycker det funkar rätt bra, dock lite segt över 3G om man ska kolla på inspelat.

Om man köper en Turbo.264 HD så anpassas tydligen kvalitén till uppkopplingen på iPhonen, men det kostar drygt 1800 kr så ska försöka klara mig utan den.

Kommer ändå bli kul att kunna se på inspelade avsnitt av Family Guy på väg till jobbet

Det ser riktigt bra ut! Ska testas omgående.

Nu sitter man på jobbet och tittar på Nyhetsmorgon på TV4, känns lite roligt faktist, bildkvalitén är faktist riktigt bra och ljudet är också bra.

Precis som med SlingPlayer var det AT&T som stoppade TV över 3G och Edge:
AT&T's crippling of SlingPlayer for iPhone's 3G streaming invokes network neutrality : Obsessable Technology News

Tycker det är så synd att vi andra ska behöva lida för att en amerikansk operatör ska få bestämma.

Ursprungligen av Patrik D:

Precis som med SlingPlayer var det AT&T som stoppade TV över 3G och Edge:
AT&T's crippling of SlingPlayer for iPhone's 3G streaming invokes network neutrality : Obsessable Technology News

Tycker det är så synd att vi andra ska behöva lida för att en amerikansk operatör ska få bestämma.

Har inte testat detta själv än...

EyeTV Can Stream Live TV Over 3G With This Simple Trick : App Advice

Ursprungligen av Emil Rimsby:

Kan bekräfta att det funkar!

Ursprungligen av Patrik D:

Kan bekräfta att det funkar!

För mig också

Upplever dock ett problem med att live-strömmen gör uppehåll efter ca 20 sek när jag tittar via WLAN. Har inte läst om någon lösning på problemet, vad kan det bero på?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-10-04 10:39

Var tvungen att köpa och testa det. Lite reflektioner;
Live fungerar bra över wifi, inte superkvalité (ställbar).
Inspelat fungerar bra över 3G, men suger infernaliskt mycket data. Fri surf är ett måste.
Det som jag tycker absolut är den största fördelen är att man kan programmera inspelningar. Fungerar jättebra.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Var tvungen att köpa och testa det. Lite reflektioner;
Live fungerar bra över wifi, inte superkvalité (ställbar).
Inspelat fungerar bra över 3G, men suger infernaliskt mycket data. Fri surf är ett måste.
Det som jag tycker absolut är den största fördelen är att man kan programmera inspelningar. Fungerar jättebra.

Hur programmerar du inspelningarna från din iPhone? Jag hittar ingen funktion i menyerna... Har sett att man behöver en programguidetjänst för detta, vilken använder du?

Ursprungligen av Emil Rimsby:

Hur programmerar du inspelningarna från din iPhone? Jag hittar ingen funktion i menyerna... Har sett att man behöver en programguidetjänst för detta, vilken använder du?

tvtv.uk funkar bäst för mig, har alla svenska kanalerna som jag har (Boxer Mix).

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-10-04 17:40
Ursprungligen av Emil Rimsby:

Hur programmerar du inspelningarna från din iPhone? Jag hittar ingen funktion i menyerna... Har sett att man behöver en programguidetjänst för detta, vilken använder du?

Jag använder tvtv både i EyeTV och i iPhone. När man uppdaterar mjukvaran till 3.2 i EyeTV så får man en iphoneflik där man kan skapa ett abonnemang (gratis)

Någon som uppdaterat sin iPhone till 3.1.2 och har kvar strömning över 3G? Det borde ju inte ha någon betydelse, men jag frågar för säkerhets skull.

Yes,Eye-TV funkar fortfarande med streaming över 3G efter uppdatering!

  • Medlem
  • 2009-10-09 12:04

Kanske lite OT - men vilken av Eye-TV:s produkter är mest prisvärd (och funkar med denna koppling till iPhone. Förutsättningar: digital-TV via luften, ingen kabel.

stämmer det att man måste ha en mac för att eyetv ska fungera?

Ursprungligen av tummen89:

stämmer det att man måste ha en mac för att eyetv ska fungera?

EyeTV finns väl bara för mac.

Ny Elegato för Win 7

Hej
Det har kommit en lösning för Windows 7 i dagarna. Här är en länk:

EyeTV DTT Deluxe | Mac digital TV Tuner Micro-Stick

Ursprungligen av Purplehase:

Hej
Det har kommit en lösning för Windows 7 i dagarna. Här är en länk:

EyeTV DTT Deluxe | Mac digital TV Tuner Micro-Stick

Fungerar även i Windows XP, har testat det själv. Men får inte in alla kanaler kan vara en bugg, dålig mottagning eller att det inte är tanken att det skall fungera i Windows XP, på mac har jag ännu inte haft möjligheten att testa mottagaren. Smidig är den!

  • Medlem
  • 2009-10-18 13:21

Nu är EyeTV-appen borta från App Store... Enligt Macworld iaf.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-18 17:31
Ursprungligen av Dalle:

Nu är EyeTV-appen borta från App Store... Enligt Macworld iaf.

Kommer snart tillbaka när de har täppt till påskägget.

Jag hittar den i App Store.

Bevaka tråden