Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som erfarenhet av Kurser / Certifieringar i Mac OS?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-07 18:47

Certifieringar:

Mac OS X – Support Essentials v10.5, 3 dagar

Mac OS X – Server Essentials v10.5, 4 dagar

Mac OS X Deployment v10.5, 3 dagar

Mac OS X Directory Services v10.5, 4 dagar

Mac OS X Advanced System Admin v10.5, 5 dagar

Är inte certifiering lite 90-tal?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-07 19:39

Att gå dem eller vet att dessa är en merit på marknaden?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-07 20:44

Fast nu borde man isf gå för v 10.6

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-12 16:45

Förtydligade rubriken lite, får se om det är någon som nappar på att svara
/Admin

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-09-12 19:22

Det var ju varit på tal om gemensamma OSX Server-certiferingar tidigare här på forumet. Så nog ör det så att folk har gått på kurs. Undra vart de håller hus.

Jag har raderat några offtopic/tjafs/trams-inlägg.

Är det någon som har erfarenheter av de här kurserna, så är ni välkomna att dela med er av dessa erfarenheter.

Och om man inte har något att tillföra till tråden så bör man kanske avstå från att svara.

/Mod

Jag blev certifierad på lite saker när jag jobbade hos Apple; Apple Certified Desktop Technican, Apple Certified Portable Technician och Apple Certified Support Technician 10.4. Någon som vet hur det är med återcertifieringar på sådana?

Ursprungligen av William WM:

Jag blev certifierad på lite saker när jag jobbade hos Apple; Apple Certified Desktop Technican, Apple Certified Portable Technician och Apple Certified Support Technician 10.4. Någon som vet hur det är med återcertifieringar på sådana?

Jag är certifierad ACMT, vilket ersätter gamla ACDT och ACPT. Du måste hålla certifieringarna i liv med en onlineåtercertifitering en gång om året, och en återcertifiering av OS X när det kommer ett nytt sådant OS. Har du inte gjort det måste du köra om från början.

Information om utbildningar och certifiering finns bl.a hos Apple. Här hittar du också var du kan vända dig för att gå kurs och/eller göra certifieringsexamen. Återcertifieringar "Re-Certification" finns för vissa 10.5 till 10.6 examen, t.ex ACTC och ACSA.

1
Bevaka tråden