Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att bränna till DVD+R DL.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill bränna till en DVD+R DL-skiva från Emtec. Jag har kollat i Systeminformation att brännaren ska kunna göra det, men när jag stoppar in skivan i brännaren börjar den föra ett hackande ljud blandat med något som låter som en morrande hund. Det låter inte bra. Efter c:a 20 sekunder matar brännaren själv ut skivan utan att skivan visats över huvud taget i Finder.
Tidigare i dag brännde jag, felfritt, till en DVD-R-skiva, så det borde fungera.
Jag har Snow Leopard och en Matshita DVD-R UJ-857E.
Hjälp! Någon!

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-11 19:35

Låter skumt, vilket fabrikat på +R skivorna?
Har själv haft ett jäkla strul med TDK skivor oavsett typ och storlek och brännare (5st genom tiderna + en på min DVD-HD brännare till TVn) av någon anledning som jag inte fattar.
Vissa "noName brukar funka till 2/3 ungefär. (alltså antal skivor som blir ok)
Sonys no strul (hittils)

+R DL-skivorna är från Emtec. Men jag brände med -R från Sony tidigare idag och det fungerade perfekt. Det måste vara något skumt med skivorna och inte brännaren känns det som.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-11 20:46

Emtec har jag aldrig haft/provat, provat hos nån kompis?
Synd att DL-skivorna är så dyra, spec. -R DL om man nu får tag i några, man drar sig för att testa :/

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-11 20:49

Hade ju hoppats att Blu-Ray skulle dyka upp till maccen så det skulle bli lite fart på skivförsäljningen och nedåt med priserna men nope

Uppenbarligen fungerar ju inte Emtecs skivor med Macens brännare och det är tråkigt. Jag får hoppas att jag på något sätt kan reklamera skivorna jag köpt. Vilka DVD-skivor (både Double Layer och +/-R) är det annars som fungerar med Macen?

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-12 06:43

Verbatim har funkat för alla formaten för mig, men det var ju ett tag sen jag hade behov av det.
Tyvärr verkar dom ha lite ojämna tillverknings serier men när det strulat har jag alltid kunnat reklamera och fått nya, suger ju tidsmässigt men vad gör man.

1
Bevaka tråden