Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.6.1 ute nu.

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken, finns i Software Update.

The 10.6.1 Update is recommended for all users running Mac OS X Snow Leopard and includes general operating system fixes that enhance the stability, compatibility, and security of your Mac, including fixes for:

  • compatibility with some Sierra Wireless 3G modems

  • an issue that might cause DVD playback to stop unexpectedly

  • some printer compatibility drivers not appearing properly in the add printer browser

  • an issue that might make it difficult to remove an item from the Dock

  • instances where automatic account setup in Mail might not work

  • an issue where pressing cmd-opt-t in Mail brings up the special characters menu instead of moving a message

  • Motion 4 becoming unresponsive

  • Medlem
  • Hjo
  • 2009-09-10 23:00

10.6.1 ute nu

i programuppdateraren

Uppdateringen 10.6.1 rekommenderas för alla användare av Mac OS X Snow Leopard. Den innehåller allmänna korrigeringar i operativsystemet med förbättringar inom stabilitet, kompatibilitet och säkerhet för din Mac, bland annat buggfixar för:
kompatibilitet med vissa Sierra Wireless 3G-modem
ett problem som kan orsaka att DVD-uppspelning oväntat avbryts
en del drivrutiner för skrivarkompatibilitet visas inte i skrivarbläddraren när skrivare läggs till
ett problem som kan göra det svårt att ta bort objekt från Dock
tillfällen när automatisk kontoinställning i Mail ibland inte fungerar
ett problem där kortkommandot cmd-alt-T i Mail öppnar menyn med specialtecken istället för att flytta ett brev
Motion 4 slutar svara
För mer information om den här uppdateringen, gå till http://support.apple.com/kb/HT3810?viewlocale=sv_SE.
För mer information om säkerhetsinnehållet i den här uppdateringen, gå till http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=sv_SE.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2009-09-10 23:11

jag vet...satt och halvsov..:D

Slog ihop två trådar om samma sak.

Hoppas detta fixar den usla prestandan jag har i Exposé just nu.

Ursprungligen av Adrian B:

Hoppas detta fixar den usla prestandan jag har i Exposé just nu.

Och det verkar faktiskt som att det gjorde susen!

I 10.5 hade jag bra prestenda med extern skärm kopplad till min MBP, men i 10.6.0 var det nästan oanvändbart, hackade så pass att jag knappt fick någon animation alls. Men 10.6.1 verkar alltså ha fixat det, för nu flyter det på bra igen.

Magiskt. Kom just på att jag skulle uppdatera iTunes, och så dyker 10.6.1:an upp också. Var nästan tvungen att gnugga ögonen lite

Oj. Nytt rekord. Bara 13 dagar mellan 10.6.0 och 10.6.1

10.5.1 kom efter 20 dagar
10.4.1 - 17 dagar
10.3.1 - 17 dagar
10.2.1 - 26 dagar
10.1.1 - 49 dagar
10.0.1 - 21 dagar
(källa: Wikipedia)

Ja det gick riktigt snabbt. Den var dessutom förhållandevis liten. På min MacBook var den drygt 75 MB och på minin enbart 9 MB!

Ursprungligen av Capeman:

Den var dessutom förhållandevis liten. På min MacBook var den drygt 75 MB och på minin enbart 9 MB!

75,1 MB på en Mac Pro 2008.

9,8 MB på en MacBook Pro 13 2009.

Senast redigerat 2009-09-13 18:08
  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-09-11 09:08

74,9MB säger Findern att combo updaten som jag länkade till i den andra tråden är

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

75,1 MB på en Mac Pro 2008.

Alltså... När jag installerade 10.6 så tyckte jag inte att jag upplevde den som så snabb som alla andra. Tyckte den kändes precis som 10.5.8. Men nu...! Helt annan sak! 10.6.1 gjorde verkligen susen för mig. Och ja, jag startade om datorn efter 10.6-installationen. Programmen startar sjukt snabbt och det blir bara ett hopp på dockan för de flesta program. Och givetvis... Safari feels snappier.

Håller med Capeman, 10.6.1 gjorde verkligen burken snabbare. Nästan magiskt.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-09-11 09:30

Härligt då kanske det är dags att hopp a på 10.6-tåget

Mitt BT Tangentbord vill inte längre fungera

  • Oregistrerad
  • 2009-09-11 12:21
Ursprungligen av @ndreas:

Mitt BT Tangentbord vill inte längre fungera

Vilket BT-bord är det som krånglar?

Ursprungligen av Iphone77:

Vilket BT-bord är det som krånglar?

Apple Alu Wireles

Undrar vad som hände, med 10.6.1 vart plötsligt menyvalen lila. Någon skillnad i fart har jag inte märkt var sig då eller nu.

Menyvalen är mer lila än blå här me'. Wierd. Kör på profilerad bildskärm.

Lustigt. I tumnageln till din bild ser det lila ut, Örjan, men när jag klickar på bilden så är det den vanliga blåa.

Mina menyval är i alla fall som dom alltid varit.

Ursprungligen av tobiias:

Lustigt. I tumnageln till din bild ser det lila ut, Örjan, men när jag klickar på bilden så är det den vanliga blåa.

Mina menyval är i alla fall som dom alltid varit.

Haha det har du rätt i, ser väldigt skumt ut. Mina menyval är också som vanligt. Däremot undrar jag om det bara är jag, eller är Musik-loggan (noterna) i Front Row lite mer lila-aktig än den var innan? Liksom lite lila längs kanterna. Detta såg jag dock redan i 10.6.0.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-11 17:35

För mig helt värdelös uppdatering. Vill ha en fix för Spaces och Font-problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-11 22:33
Ursprungligen av daviden:

För mig helt värdelös uppdatering. Vill ha en fix för Spaces och Font-problemet.

Och du vet vad man kan säga om ditt inlägg så länge du inte beskriver mer vad för problem du har va?

Ursprungligen av daviden:

Vill ha en fix för Spaces och Font-problemet.

Vilket problem menar du?

Om du berättar lite mer, så kanske någon kan erbjuda lite råd och tips...

  • Medlem
  • 2009-09-11 19:45

Det verkar inte direkt varit någon omfattande fix.

Det mesta med SL fungerar bra för mig - däremot har Safari börjat badbolla en hel del, vilket inte var fallet innan. Väldigt irriterande.

Kör MBP 2,2 Ghz, 4GB RAM.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-12 01:32

Vid byte av space hackar övergången. Flöt otroligt smooth på leopard. Assignade program till space-zoner är inte konsekventa, d.v.s. att ibland hoppar de över mina regler och öppnar sig i fel space.

Font-problemet beskrivs bäst här;
cocoaforge • View topic - Snow Leopard Compatibility

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-12 01:46

How I fixed choppy Spaces in Snow Leopard | The-iBlog

Det här löste mitt problem med spaces iaf.

Efter att ha reparerat profiler med ColorSync verktyget så är färgen på menyerna korrekt igen.

1
Bevaka tråden