Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vägrar gå i vila per automagik.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu försökt i flera dagar att få min P5:a (10.5) att gå i vila efter inaktivitet. Har pluggat ur allt utom skärm, skapat nytt adminkonto och testat därifrån, även testat att återställa PRAM.

Tillråga på allt så vaknar skitburken upp när jag tvingat den i vila via menyn eller strömknappen om jag har min sketna Razer Lachesis ikopplad. Ok, när jag går hemifrån så kan jag dra ur musen och trycka på strömknappen så är allt frid och fröjd, men det känns löjligt.

Är det någon som har ett förslag hur jag skall få bukt med detta?

Och btw, finns det något sätt att hindra datorn från att vakna av musen? Väcker den alltid via tangentbordet ändå så.

Ursprungligen av Noumenon:

...att få min P5:a (10.5) att gå i vila ...

Vad är en "P5"? En PowerMac G5 kanske?

Exakt vilken modell är det?
Och vilken version av 10.5 kör du?

PowerMac G5 menade jag givetvis, var lite ivrig när jag skrev. 10.5.7 är det som körs.

Det med musen hjälpte en polare mig med, var bara att placera den på ett kuvert eller något så den inte får spatt av minimala vibrationer.

Inte hittat någon riktig lösning på problemet.

Löste det dock med en skärmsläckare som kör ett script när den går igång och via scriptet tvingar datorn i vila. Tror dock inte att det kommer fungera så bra ihop med itunes då skärmsläckaren går igång trots musik

EDIT: Och med lite enkel kod så fixades det också, om nu bara Spotifys API släpptes.

Senast redigerat 2009-09-23 06:19
1
Bevaka tråden