Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Firefox i Snow Leopard

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu blir FIrefox aktiv när man öppnar den. Efter att ha installerat 10.6.1.
Men fortfarande kan jag inte rösta på olika poll på nätet.

Det syns inga pluppar som helst där man kan klicka! Kan det vara bara någon inställingsgrej då det verkar funka hos andra?
Måste man tillåta någon funktion som jag har inte gjort just nu?

Sorry, nu ser jag att jag borde kanske ha postat i en annan tråd. Fast jag ställde frågan här, utan att få något svar!
Men ni kan inte veta allt heller. Eller så ignonerar folk mig …

Ursprungligen av pick-me-up:

Nu blir FIrefox aktiv när man öppnar den....

Som så många andra, så gör du misstaget att inte berätta vilken version av Firefox du kör...

Att döma av vad andra har skrivit, så verkar det vara lite problem med Snow Leopard i kombination med 2.0.x- och 3.0.x-versioner av Firefox.

Om du också sitter med en gammal Firefox-version, så föreslår jag att du uppdaterar till 3.5.3.

Firefox web browser | Faster, more secure, & customizable

Jag har 3.5.3.

Ursäkta att jag är lite rörig här …
Jag kan rösta på Firefox, men inte på Safari. Fortfarande kan jag inte klicka någonstans och uttrycka mina åsikter vad gäller olika poll.

Det har aldrig hänt förut, men efter att jag installerade Snöleopard funkande inte den funktionen.
Säkert någon inställningsgrej bara men irriterande att man kommer inte på vad …

Och jag som trodde att Firefox skulle uppträda som vanligt igen, men det gör det inte. Alltså när jag öppnar programmet Firefox kan man se symbolen, men den är inte aktiv!
Jäkla konstigt.
Lite onödigt att behöva klicka på programsymbolen innan det går att använda.

Ursprungligen av pick-me-up:

J
Och jag som trodde att Firefox skulle uppträda som vanligt igen, men det gör det inte. Alltså när jag öppnar programmet Firefox kan man se symbolen, men den är inte aktiv!
Jäkla konstigt.
Lite onödigt att behöva klicka på programsymbolen innan det går att använda.

Jag har samma problem med senaste firefox.
Den öppnar sig men fönstret är inaktivt.

Prova att stänga av alla eventuella teman, add-ons, plugins, osv - och kör en helt "ren" Firefox.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-09-11 13:45

Samma problem med Firefox och inaktivt fönster för mig.

Men jag hittade en diskussion som säger att det beror på Growl
Firefox and Growl are causing an annoying bug on Snow Leopard - Mac Forums

Kanske stämmer det, för om jag stoppar min Growl så lägger sig fönstret aktivt och främst när jag startar Firefox igen.

Det finns en beta-version av Growl som fungerar på Snow Leopard.

Growl Beta

Ursprungligen av pick-me-up:

Ursäkta att jag är lite rörig här …
Jag kan rösta på Firefox, men inte på Safari. Fortfarande kan jag inte klicka någonstans och uttrycka mina åsikter vad gäller olika poll.

En timme tidigare sa du att problemet gällde Firefox. I det tidigare inlägget står inget om att det ena problemet gäller Firefox, och det andra gäller Safari.

Stämmer det alltså att problemet med att klicka på "radioknappar" och "kryssrutor" bara gäller Safari?

I så fall föreslår jag att du formulerar en sådan fråga i Safari-forumet i stället, och så fortsätter vi med Firefox-/Growl-problemet här.

Senast redigerat 2009-09-11 14:17
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-09-11 13:56

Growl beta löser inte problemet för mig.

Aha. Det är Growl som spökar.

1
Bevaka tråden