Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tar jag bort iTunes-auktorisering från en dator?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 19:32

Hej!
Jag har en fråga angående den nya hemmadelningsfunktionen i iTunes 9.
Jag skulle ställa in hemmadelning på min systers iMac med biblioteket från min Macbook. När jag skulle skriva in mitt iTuneskonto på hennes dator så stod det att datorn inte var auktoriserad, då auktoriserade jag iMacen genom att trycka
Affär->Auktorisera dator.
Datorn stod och snurrade ett tag så jag tryckte på Auktorisera dator en gång till, och då fungerade det. Problemet är att nu står det att jag har använt 3 av min 5 delningsmöjligheter!

Hur ska jag få tillbaka de "delningarna" som jag har förbrukat? Känns onödigt att en dator använder så många.

Tack på förhand
/Erika

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta rubriker som tydligt visar vad trådarna handlar om. (Tidigare rubrik: "Hemmadelning")

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 21:12

Och då får jag tillbaka mina "delningar"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 22:05

Jag har just satt mig in i auktoriserings-problemet eftersom jag själv hade (ett annat) problem.

Jag tror inte att en dator kan lägga beslag på flera delningar, utan du har säkert två andra datorer som du redan har auktoriserat, i samband med något köp på iTunes Store.

Om du vill avauktorisera en dator väljer du ju bara avauktorisera under menyn Affär i iTunes på den datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-11 11:19

okej, då lär det vara de två iPhones som delar på samma iTuneskonto, tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-11 12:24

Fast om man inte har tillgång till datorn som man en gång auktoriserade, hur gör man då?

Ursprungligen av kainen:

Fast om man inte har tillgång till datorn som man en gång auktoriserade, hur gör man då?

Se länken i inlägg #2

En bit ner på den sidan står: "Så här avauktoriserar du alla datorer som är förknippade med ditt konto"

Så får man börja om, och auktorisera de datorer som fortfarande är aktuella.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-11 12:36

Tänkte mest om det fanns något sätt att göra detta utan att avauktorisera alla datorerna.
Men det funkar även om det blir lite struligare

Har ett likande porblem. Ska installera program på min Iphone men får felmeddelandet att datorn inte är auktoriserad, gjort det men får fortfarande samma felmeddelande. Vad gör jag för fel?

Något har hänt med iTunes Store, i alla fall för mig...
Det som är problemet är att avauktorisera alla datorer finns inte längre som val i några inställningar när man går in under sitt konto...

Ursprungligen av InPezonator:

Något har hänt med iTunes Store, i alla fall för mig...
Det som är problemet är att avauktorisera alla datorer finns inte längre som val i några inställningar när man går in under sitt konto...

Om jag minns rätt så kan den funktionen bara användas en gång per år

"Obs! Du kan endast använda denna funktion en gång om året. Knappen Avauktorisera alla kommer inte att visas om du har färre än fem auktoriserade datorer eller om du har använt det här alternativet under de senaste 12 månaderna."

Helt riktigt.. Tack för det!

Jag har auktoriserat en ny dator men borde inte mina program dyka upp där då? Nu står det att jag tömmer iphonen på program om jag ska synka det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-27 15:00

Nej, du måste använda funktionen i iTunes som heter något i stil med "Överför mina applikationer". Då förs alla appar över och du kan sedan synka utan problem.

1
Bevaka tråden