Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synk-problem - iTunes vill radera alla Apps i iPhone

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 12:09

Så jag laddade hem iTunes 9 och nya 3.1.. Förut har jag inte synkr. apps, men tenkte att det var dags nu med tanke på de nya funksjonene..

Problemet är bara den att slår jag på Sync Apps så vil iTunes ta bort alla mina program på telefonen och lägga in de från bibloteket som är lika med noll..

Varför lägger den inte över apps från telefonen om det ändå heter sync?? Kan ju glömma att jag orkar ladda hem alla program igen...

Och iTunes är auktoriserat med samma konto som du köpt Appsen under?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 12:37

screenshot

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 12:36

Ja, samma konto.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-10 12:48

Har aldrig gjort detta än, men en vild gisning är att det är en standard varning för att den byter ut gamla iTunes apps och raderar dom från iPhonen som du ev. raderad från iTunes köpta apps.
Skulle inte heller tro att den rensar iPhonens egna apple apps.

Ska väl gå att göra en backup på iPhonen innan du syncar för att kunna återställa om det strular till sig?

Men som sagt, en vild gissning då jag inte gjort detta själv pga av 0(zero) iphone.

Ps, är den Jailbreakad har jag inte ens en gissning att komma med.

Ursprungligen av Cekari:

...är den Jailbreakad har jag inte ens en gissning att komma med.

Japp, det där är en intressant frågeställning...

Är det iPhone 2G, 3G, eller 3GS.
Är den jailbreakad eller "original"?
Handlar det om applikationer du har köpt i AppStore - eller köpt/laddat ner på annat sätt - eller kanske både och?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 14:31

Ingen jailbreak, iPhone 3G..

När jag velger sync så ser ni vad som händer, alla apps blir borta så känns ju inte som man vil trycka apply å gå vidare..

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-10 16:36

Samma dator och iTunes som ursprungligen användes med iPhone?
Är iTunes och iPhonen registrerade med varann?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 20:14

Samma dator och iphone hela vägen.. Jag laddade faktisk hem nya itunes manuelt fordi mitt internet och dermed system update krånglade lite. Men det borde vel vara samma sak? (hela mitt musikbibliotek ligger ju kvar ändå)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-11 00:08

Problem solved

Måtte autorisere datorn igen i itunes.. Den sa att jag redan hadde gjort det men nu funkar det iallefall som det ska.. Sen kan man faktisk köra "transfer purchases" fra telefonen om man vill lägga över alt..

Thx..

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-11 09:12
Ursprungligen av ros:

Problem solved

Måtte autorisere datorn igen i itunes.. Den sa att jag redan hadde gjort det men nu funkar det iallefall som det ska.. Sen kan man faktisk köra "transfer purchases" fra telefonen om man vill lägga över alt..

Thx..

Kalas, då var det det och rätt enkelt :$:$

1
Bevaka tråden