Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Classic 160GB felprissatt?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2009-09-10 10:02

Mycket underligt. I hela världen har iPod Classic oförändrat pris jämför med 8 september. I Sverige har priset stigit från 2295 kronor till 3195 kronor. En höjning med 40%... MÅSTE vara ett misstag, eller? Svenska AppleStore har ingen koll när jag ringde och frågade. De började svamla om "svenska kronan"... Jag tipsade dem om att prata med den prisansvariga. Det måste rimligen vara ett misstag...

Ja, är det inte ett misstag är det en riktig fuling.

Inte snyggt och det går inte att skylla på Svenska kronan hela tiden så jag håller med Einar om att det är en fuling.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-09-10 14:35

Den som skyller på kronan gör det ett halvår för sent. Kronan är idag nästan lika stark mot dollarn som den var för ett år sedan när dom gamla priserna sattes. Skillnaden motiverar max ca 200:- i prishöjning. Jag gissar att det är en groda som har smugit sig in i prissättninigen, tar man 3195:- för en iPod Classic så måste man tycka att den är väldigt väldigt fin eftersom man uppenbarligen vill behålla den.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-10 15:11

Jag menare!
iPod touch 16GB 2G kostade 2800, och priset i USA var 299 Dollar, lika mycket som 32GB:s Touch idag, men ändå kostar den 3095! Dom måste fixa det här!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2009-09-10 20:11

Om jag inte minns fel så är det exakt samma pris jag betalade för min Classic när den kom som 160 gigs modell förra gången, för nästan två år sen.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2009-09-10 21:55

dom gamla classic ipodarna som fortfarande finns i lager kommer om inte annat bli åtrovärda, finns väl ingen som betalar 900 extra för 30% mer utrymme...

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2009-09-12 13:03

Allvarligt talat - verkar HELT sjukt... Ingen här inne som faktiskt jobbar på Apple i Sverige?

Det sjuka är ju att en iPod Classic kostar 1802kr med dagens valuta (7.24) i USA. I Sverige kostar de 1393kr mer! Inte en chans att jag köper den i Sverige. Dessutom hade jag förväntat mig mer om nya Classic, tex. ett mer "responsoriskt" klickhjul samt möjligheten att själv kunna ta bort den delade skärmen.

Sånt här får mig att börja ifrågasätta Apple Sverige....

Ursprungligen av Philpe:

Det sjuka är ju att en iPod Classic kostar 1802kr med dagens valuta (7.24) i USA. I Sverige kostar de 1393kr mer! Inte en chans att jag köper den i Sverige. Dessutom hade jag förväntat mig mer om nya Classic, tex. ett mer "responsoriskt" klickhjul samt möjligheten att själv kunna ta bort den delade skärmen.

Sånt här får mig att börja ifrågasätta Apple Sverige....

Utan moms ja - men det är den omotiverade jättehöjningen på just en produkt enbart i Sverige som är helkonstigt. När priset ligger kvar på föregående-modell-nivå över hela världen. Det har inget med valuta att göra.

Senast redigerat 2009-09-15 17:31
  • Medlem
  • Knivsta
  • 2009-09-15 17:59

tur man chansade och köpte en trots att det skulle komma nya modeller, 120gb är mer än väl för mig och kan inte tänka mig att betala över 3 för en classic...försöker dom fasa ut det på nått konstigt sätt ? till förmån för touch där dom kan dra in kosing på apps...

Ursprungligen av nuclear:

försöker dom fasa ut det på nått konstigt sätt ? till förmån för touch där dom kan dra in kosing på apps...

Ve och fasa - in Sweden only. Available now!

Nu har de ÄNTLIGEN sänkt priset till en nivå som liknar resten av världen. 2595:- Men det är fortfarande en prishöjning jämfört med tidigare pris och resten av världen, som behöll det gamla priset.

/prispressaren - X-tra freindly 4 your wallet

fotnot. de=Apple Store Sverige

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-06 12:37

Det är ju självklart för att vi fått skattesänkningar här, då har vi ju råd att betala mer. Eller nåt.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2009-10-07 18:44

Så j-la fult. Så här är det sannolikt; de har sålt många 120GB precis innan den nya modellen kommer. För att undvika krav på returer/prisreduktioner prissätter de den nya mycket högre, så att 120GB fortfarande känns "rätt". Tre veckor senare när returrätten är borta, justeras priset ner...

1
Bevaka tråden