Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod nano med kamera och FM-radio, billigare Touch, Jobs på scen och mycket annat

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppdatering: Det blev iPod nano som fick video, Apples svar på Flip-kameran. Och äntligen en FM-radio i en iPod. iTunes 9 med LP-format (det som gick under kodnamnet cocktail). iPhone OS 3.1. Och mycket annat.

Här är några nyheter hos MacRumors:

Apple Releases iPhone OS 3.1 for iPhone and iPod Touch

Apple Updates Entire iPod Family, Bringing Capacity and Performance Bumps to iPod Touch and Video Camera to iPod Nano

Apple's Focus on Games: Madden NFL 2010, Nova, Assassin's Creed, Riddim Ribbon

Apple Releases iTunes 9: New Media Syncing Options, Genius Mixes, iPhone App Organization

Live Coverage of 'It's Only Rock and Roll' Media Event

Äntligen FM-radio "built in". Har längtat enormt efter det. Dock har jag lite svårt för att acceptera hur iTunes har förändrats i utseende.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Äntligen FM-radio "built in".

Jag med. Det känns bara synd att det kom först nu. Under alla år som iPod-användare saknade jag det mycket mer än jag gör nu när jag har iPhone (och därmed kan lyssna via webben, även om en riktig FM-radio är bättre).

Fråga är, är detta starten på en ny trend? Kommer iPod touch och iPhone också att få FM-radio i kommande versioner?

  • Medlem
  • 2009-09-10 07:07

Gott mos att man kan sortera sina appar i iPhonen via iTunes nu! Förut har det ju varit minst sagt pilligt att sortera om dem...

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-10 09:43

Genius Mixes fungerar riktigt bra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 10:11

Jag kan inte se det nämnas någonstans att man kan fotografera med nanons kamera.
Är det alltså endast en videokamera? Varför har de i så fall gjort det så?

Ursprungligen av Rajje:

Jag kan inte se det nämnas någonstans att man kan fotografera med nanons kamera.
Är det alltså endast en videokamera? Varför har de i så fall gjort det så?

Ja, det stämme och här är varför:

NY Times asks, Steve answers: Why no camera on the iPod touch and no stills on the nano?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-14 19:17

Apple väljer alltså återigen att hellre inte ha en funktion än att ha en värdelös sådan. Det är helt rätt.

Ursprungligen av Rajje:

Apple väljer alltså återigen att hellre inte ha en funktion än att ha en värdelös sådan. Det är helt rätt.

Det är faktiskt lite guts att våga kapa en funktion sådär i sista minuten, tycker jag. Uppenbarligen var planerna på en kamera i touchen långt gångna med prototyper som ledde till läckta och korrekta bilder, och att även Gruber med sina trovärdiga källor hade fel.

1
Bevaka tråden