Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 9 ute nu.

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Finns inte i Software Update än, men på Apples hemsida.

EDIT: Inte riktigt än, tydligen... "Coming Soon".

EDIT2: Nu finns den på Apples hemsida.

Senast redigerat 2009-09-09 20:32

Började ladda hem i 500 kB/sek. Nu tuggar den på i 13 kB.

Haha ja... Går ungefär lika snabbt för mig.

Vet någon om detta är en 64-bitversion av programmet?

Ursprungligen av Polonius:

Vet någon om detta är en 64-bitversion av programmet?

Nej, det vet den som först får hem det. Som du säkert förstår går det inte snabbt.

1.5 MB/s här..

Installerat och klart! Nytt fräscht utseende. 64-bitars? Vet faktiskt inte...

Nä, det verkar vara 32-bitars. No big deal alls.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Installerat och klart! Nytt fräscht utseende. 64-bitars? Vet faktiskt inte...

Kolla?

Nix, 32-bit.

64-bit kommer säkert i iTunes X...

För övrigt lyckas jag inte ladda ner iTunes överhuvudtaget nu. Laddar ner låååångsamt på den här datorn, länken finns inte alls på Apples hemsida på den andra burken.

Helt underbart att man kan organisera sina iPhone Apps på ett klokt sätt i iTunes. Mycket bra Apple - exakt vad jag nämnt här tidigare.

Dela musik mellan datorer - ABOUT FUCKING TIME!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-09 21:01

Gillar det nya utseendet! Polonius, varför vill du ha ett 64-bit iTunes?

Gillar också utseendet. iTunes ser ut som en iPod Nano på något sätt. Blank och fin.

Ja, verkligen stajlish nu.

Ang 64-bit: Well, klarar mig väl egentligen utan. Ba nyfiken då det snackades om att programmet skulle skrivas om. Så länge jag kan spela musik så är jag nöjd. Hyfsat iaf. Saknar dock fortfarande spring-loaded playlists. Skickade in det som förbättringstips för flera versioner sedan så jag känner mig ignorerad...

Ursprungligen av Polonius:

Ang 64-bit: Well, klarar mig väl egentligen utan. Ba nyfiken då det snackades om att programmet skulle skrivas om. Så länge jag kan spela musik så är jag nöjd. Hyfsat iaf. Saknar dock fortfarande spring-loaded playlists. Skickade in det som förbättringstips för flera versioner sedan så jag känner mig ignorerad...

Omskrivningen i WebKit var ju bara ett rykte än så länge. Det lär ju komma i något som blir iTunes X eller liknande. Tänk QuickTime Player X.

Ursprungligen av Capeman:

Omskrivningen i WebKit var ju bara ett rykte än så länge. Det lär ju komma i något som blir iTunes X eller liknande. Tänk QuickTime Player X.

User-Agent: iTunes/9.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.5.8) AppleWebKit/531.9

Det verkar ju nästan som att Webkit finns med där i kulisserna redan...

(via Daring Fireball)

EDIT:
Dock antyder ju kommentarerna att butiken alltid har använt sig av WebObjects, och att det således inte är något nytt. Det ligger nog en hel del i det; det var mitt inläggs-finger som var lite FÖR trigger-happy...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-09 21:17
Ursprungligen av Polonius:

Ang 64-bit: Well, klarar mig väl egentligen utan. Ba nyfiken då det snackades om att programmet skulle skrivas om. Så länge jag kan spela musik så är jag nöjd. Hyfsat iaf. Saknar dock fortfarande spring-loaded playlists. Skickade in det som förbättringstips för flera versioner sedan så jag känner mig ignorerad...

Inte menat så. Man vill ha nya saker. Annars hade man ju inte hängt på låset som vi gör nu.
Tror inte att ett 64-bit iTunes ligger högt på Apples priolista, alls. Apple har en del andra program som verkligen behöver det att ta hand om innan...

Ursprungligen av acke:

Inte menat så. Man vill ha nya saker. Annars hade man ju inte hängt på låset som vi gör nu.
Tror inte att ett 64-bit iTunes ligger högt på Apples priolista, alls. Apple har en del andra program som verkligen behöver det att ta hand om innan...

Var det därför de brydde sig om att göra adressboken till 64-bit

De gör om och gör rätt; man kan kryssa i så man får med videos från iPhoto till iPhonen. BRA! Otroligt att det inte kom iom iPhone 3.0, men krävde väl nytt iTunes.

Intressant att de har lagt till Top Grossing i App Store.

och att Free Apps listar massa program som kostar pengar.

Någon som vet nåt mer ang. iTunes LP i den svenska butiken? Är väldigt nyfiken på formatet, men det verkar inte ligga något uppe i swe-butiken...

I övrigt gillar jag 9'an skarpt; de har filat på detaljerna i UI't på de rätta ställerna, och den omdesignade butiken är verkligen slick. Och hemmadelning är verkligen klockrent.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-09-09 21:51

Finns nu i programuppdateraren

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-09-09 21:57

Jag ogillar skarpt det nya utseendet, finns det på nåt sätt att ta tillbaka den gamla utan att nedgradera? Eller åtminståne ta tillbaka den gamla svarta bakgrunden som var bakom Album bilderna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-09 22:00
Ursprungligen av fedi-93:

Jag ogillar skarpt det nya utseendet, finns det på nåt sätt att ta tillbaka den gamla utan att nedgradera?

Det gör det aldrig med Apples program.

Also, ingen last.fm-integrering som det ryktades om...

Utseendet var inte jättesnyggt vid första anblick men tror faktiskt jag tycker det är okej nu. Det största är ju delningen mellan datorer och synkningen med iphone. Härligt att se och kunna ordna upp programen i macen.

Kan man inte få minispelaren längre? Eller är jag full?

Bevaka tråden