Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av remote till iTunes

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-09 21:23

Jag har precis uppgraderat till Snöleopard. Nu händer någonting som jag finner irriterande:

Jag använder VLC för att titta på film. För att pausa och starta använder jag Apple Remote vilket fungerat jättebra förut. Nu, efter uppgraderingen, så startar iTunes automatiskt varje gång jag trycker på play på Remote.

Hur stänger jag av det?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-09-09 23:07

Har samma problem, fast med mediaknapparna på tangentbordet. Hittills har jag "löst" det genom att döda iTunes Helper med activity monitor. Tyvärr hjälper det inte att ta bort itunes helper ur startup items, den kommer tillbaka av sig själv.

Men som sagt, en tillfällig lösning är att döda iTunes Helper iaf, kan rädda nån filmkväll.

Finns säkert en mer permanent lösning på problemet om man frågar google.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-12 15:27

Hej!
Jag är ju lite sent ute med att uppdatera till snow leopard, men har nu samma problem som nämns ovan. Hittade ni en lösning?

Kolla den här tråden i stället:
http://www.99.se/kringutrustning/267429-problem-med-play-paus-pa-apple-tangentbord.html

Den tråden handlar mest om styrning via tangentbord, inte via remote, men problemet är ju i grunden samma.

Jag stänger den här tråden, så kan vi fortsätta i ovanstående tråd.

/Mod

1
Bevaka tråden