Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med fullskärm när jag kopplar Mac Minin till TVn

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-07-24 17:07

Kära forum!

Jag har ett irriterande problem.
För en tid sedan åkte mina PC-datorer in i garderoben och ersattes av produkter från Apple. Jag är helnöjd med mina nya tekniska leksaker men har ett irriterande problem som jag nu försökt lösa under en tid men inte lyckats speciellt bra.

Min Mac Mini är kopplad med HDMI till min Panasonic Plasma TV av modell TH-46PZ85E. Med programmet SwitchResX har jag försökt få rätt upplösning (1920x1080x100Hz) och fullskärm utan framgång. När jag ställer in upplösningen 1920x1200 i SwitchResX programmet blinkar skärmen till och upplösningen ändras. Dock ser allt ut som tidigare. Sorgkanterna finns kvar och går jag in under inställningar och väljer "Maximal bildyta" blir bildytan FÖR stor för min TV. Jag har dessutom testat att ändra Aspect-ratio i TVn men hur jag än ändrar så är bilden för stor i "Maximal bildyta"-läget och för liten i det vanliga läget. Vet att flera har haft problem med att koppla Mac Mini till TV så jag hoppas verkligen om hjälp på detta utsökta forum:

Tack på förhand!

LÄNKAR

SwitchResX
SwitchResX: complete control over your monitor

Panasonic TH-46PZ85E
http://www.panasonic.se:80/html/sv_SE/Produkter/Viera+TV/Plasma/TH-46PZ85/specifications/1369614/index.html?trackInfo=true

Enligt Max PC resolution displayed on 46PZ85 ? - AVForums.com så klarar din tv bara 1080p 50 och 60Hz, och du försöker köra 100Hz. Prova ändra till 50 eller 60Hz.

Det verkar också som att inställningen för pixelmappning ligger i tvn och inte i datorn, så du måste nog ändra det i tvn (utöver att köra med "maximal bildyta" i datorn). pixelmappat.nu är ett bra tips för att se när du lyckats.

Någon som har en lösning, har nämligen samma problem men lyckas inte lösa det.

Har en Vit macbook som jag försöker dela ut skärmen ifrån till en Panasonic 37' Plasma, men jag får inte ut skärmen över hela tvn, zoomar jag så försvinner min dock och menyn.

Ursprungligen av Millard:

Kära forum!

Min Mac Mini är kopplad med HDMI till min Panasonic Plasma TV av modell TH-46PZ85E. Med programmet SwitchResX har jag försökt få rätt upplösning (1920x1080x100Hz) och fullskärm utan framgång. När jag ställer in upplösningen 1920x1200 i SwitchResX programmet blinkar skärmen till och upplösningen ändras......

Om du har en intelmac mini så kan du alltid köra Win 7 och det inbyggda Mediacentret, så slipper du dessa problem + du kan spela in program mm mm.

Ursprungligen av Macce65:

Om du har en intelmac mini så kan du alltid köra Win 7 och det inbyggda Mediacentret, så slipper du dessa problem + du kan spela in program mm mm.

Hur kul är det att köra windows då ? Det är ju som att ta självmord med en sked.

.... Kamma sig med en osthyvel menar du....

Ursprungligen av Goflorp:

.... Kamma sig med en osthyvel menar du....

ja, eller krama en igelkott och en kaktus samtidigt

Hur gick med att prova uppdateringsfrekvensen Millard?

Har liknande setup och funkar utmärkt i 60Hz.

1
Bevaka tråden