Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snow Leopard, Macbook pro (late 2007) Fläkt problem!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerade Snow Leopard på min Macbook Pro late 2007, och nu vipps så har fläktarna börjat blåsa som bara den. Det finns ingen process som är i gång för 100%, alla är idle. Jag har gjort en nvram/pram reset och smc reset, utan att det hjälpt. Problemet uppstod efter datorn gått i vila efter batteriet tagit slut. Observera att cpu,gpu, och allt vad det nu heter är kalla.

Hjälp!

edit:

2600 rpm går fläktarna i konstant, och ibland ökar de.

Hej hej!

Upplever exakt samma grej. Fläktarna går upp i varv titt som tätt utan anledning
känns det som.
(late 2006 macbook pro)

Japp, klart mer fläkt aktivitet här med, Macbook 2.0Ghz

Fläkten på min MacBook Pro 15 2,5 går konstant på högre varvtal sedan uppgraderingen.

Den går också mycket snabbare upp i riktigt höga varvtal när den belastas bara lite mer. Man märker tydligt hur den går upp och ned mycket oftare nu.

Tidigare märkte jag inte alls fläktljudet men nu är det riktigt irriterande.

Har en macbook från 2008 2.1 ghz, 2 gig i ram. Fläkten går upp på höga varv utan att jag pressar den. Stor skillnad mot innan.

Någon som har en lösning/förklaring

test

test sfgsfgfsg sg

Jag uppgraderade till Snow Leopard nyss och fick då liknande problem. Har en mb pro (2008) och fläktarna går bananer när jag kollar video tex SVT Play, etc. Har hittat en del info, men ännu ingen lösning. Anyone? Bueller?

Intressant. Har en Macbook från 2007 som alltid funkat bra med Tiger men installerade snow leopard från scratch för ett tag sen och haft liknande problem, har även hänt att det totalt hänger sig så jag måste stänga av/på för att starta om. Bytte dock till en större hårddisk iom ominstallationen.. Var inne på Apple Store och det enda dom kunde se var att hårddisken inte hade hängt med vilket lär orsakat hängningarna, dom gissade att den inte hanterade tillräckligt hög temperatur.

Fast jag har fler problem, H264.mov spelar inte ordentligt varken i quicktime eller VLC men funkar bra i windows på samma maskin och är säker på att det rullade i Tiger. Men det känns ltie som att Snow Leopard inte riktigt rullar klockrent på äldre maskiner eller?

1
Bevaka tråden