Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med bootcamp (Drivrutiner, osv)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

jag har precis installerat windows xp på en liten del av min hårddisk, och i installationen stod det att det första jag skulle göra när jag hade startat datorn i windows var att jag skulle stoppa in min OSX snow leopard skiva för att installera drivrutiner till windows. Men nu har jag inte tillgång till min skiva på ungefär ett dygn, så därför undrar jag:

1. Finns det något annat sätt att installera de senaste mac-drivrutinerna i windows xp?

2. Finns det några speciella drivrutiner jag borde ladda ner för att mitt grafikkort ska funka fullt ut i windows?

3. Hur lägger jag över filer från min Mac hårddisk till Windows hårddisk. Windows partitionen som ligger på skrivbordet går bara att "Läsa" inte "skriva".

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-08 14:08

1. Inte vad jag vet. Finns ingen nedladdningslänk.
2. Kan kanske vara värt det om du spelar och vill tweaka inställningarna. Annars ser jag inte varför.
3. Med på Mac OS X 10.6-skivan så ligger det drivrutiner så Windows kan läsa HFS+ volymer. Dvs, du hämtar upp saker genom att öppna mac-partionen från Windows. Finns andra alternativ med detta är ett enkelt sätt.

1
Bevaka tråden