Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cooling pads till MBP

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

letar efter en cooling pad till min MBP 15" som kommer att behövs när jag ska spela lite tyngre grejer på den. Därför undrar jag vilken ni rekommenderar samt om ni har några tidigare erfarenheter av någon speciell modell. Till exempel hur mycket temperaturen sjunker, hur mycket fläktarna låter, användbarhet, design, osv.

Först funderade jag på enZalman NC-2000, mest för att den är billig. Men efter att jag har läst lite om den så har några sagt att fläktarna sitter för långt ner för att Macbooken ska bli kyld på rätt ställe. Men andra menar att det är bättre att kyla den nedre delen istället, så att datorns fläktar inte överarbetar. (låter lite konstigt enligt mig.)

Sedan har vi Moshi Zefyr som tydligen verkar vara designad av just Macbooks. Fördelarna med den här är att den är liten, ihopfällbar, lätt att flytta runt och sätta den där det blir som varmast och ger ett bra stöd till datorn. Däremot så finns det såklart en massa nackdelar med den här kylaren tydligen. Enligt vissa personer så blir den väldigt varm och kyler inte ner datorn tillräckligt bra. Endel menar också att temperaturen in blir tillräckligt stabil utan att den hoppar från lagom låga siffror till nästan lite väl höga.

Så vilken ska man köpa?

Kanske är det bäst med en cooling pad som centraliserar kylan? Som till exempel den här som många på MacRumors forums verkar gilla:
http://www.enermaxusa.com/catalog/product_info.php?cPath=28_57&products_id=154

Jag har en från Kjell co. inte den snyggaste kanske men en Targus matta med kristaller som absorberar värmen genom att dessa kristaller smälter.

Collstuff.se har bra kylplattor, laptopCooler.
Köpte 2st då den ena ligger i frysen då den andre används.

Enligt mig helt suveräna då de inte drar någon ström och håller nere temperaturen.

Mvh
Christof

1
Bevaka tråden