Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja e-post/användarnamn

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-07 22:32

Funderar på att skaffa MobileMe konto och försöker tänka ut ett praktiskt e-postnamn, eftersom jag utgår från att mitt namn.efternamn (även utan punkt) är upptaget.

Har ni några tips om hur man kan tänka? Vad är det vanliga att göra/tänka? Hellre tråkigt / seriöst än fyndigt.

Det går ju inte ångra sig...

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-07 22:38

Förkortat och sammansatt från för- och efternamn?
Ex: PeWe - Per Westling

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-07 22:41

Bra. Vad tycker ni om att lägga till något skiljetecken typ Pe_We? Onödigt? Fult?

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-07 22:57

Funkar för mig, kanske skulle ha "Pe-We" istället så det inte ser ut som ett DOS filnamn förkortning, men det viktiga är väl om du trivs med det och kommer ihåg det

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-07 22:59

Men det finns ingen "standard" som andrahandsalternativ efter det traditionella förnamn.efternamn?

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-07 23:12
Ursprungligen av planB:

Men det finns ingen "standard" som andrahandsalternativ efter det traditionella förnamn.efternamn?

Företag brukar ju använda förnamn.efternamn annars är det ju "standard" att man ska se vad det handlar om typ företag.support@ osv men privat kan du ju använda nästan vad du vill.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-07 23:13

jo det fattar jag, jag bara undrade om det finns någon allmänt vedertagen konvention för när namnen är upptagna.

Ursprungligen av planB:

jo det fattar jag, jag bara undrade om det finns någon allmänt vedertagen konvention för när namnen är upptagna.

Finns väl mängder på olika "standards" för adresser, min senaste arbetsgivare hade de tre första bokstäverna i förnamnet och de tre första i efternamnet, universitetet gjorde liknande men la till de två sista siffrorna i årtalet som adressen skapades.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-07 23:17

Det jag sett är folk som hänger på en siffra men det är ju mest vanligt när dom vill ha ett som dom är vana vid men det är upptaget eller om det spridit sig så dom får en jäkla massa spam. Det sistnämnda har jag varit tvungen att göra.

  • Medlem
  • 2009-09-08 00:07

p.westling
pwestling
westling.per
westling.p
per.[initial].westling

1
Bevaka tråden