Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video till "TV-Program"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-06-22 23:23

Hello!

När jag lägger in ett tv-program i iTunes kommer det automatiskt in i "Filmer" och inte i TV-program. Hur gör jag så exempelvis Entourage kommer in i "TV-Program"?

Tacksam för svar. / G

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-22 23:30

Tjena, tryck äpple +i, fliken video, ändra till tvshow eller vad det kan heta

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-06-23 00:19

Tack

Finns det någon separat filändelse för TV-program?

Om jag exempelvis innan import döper en ljudfil med .m4b (istället för .m4a på slutet så blir automatiskt en ljudbok istället för musikfil,

Går det att göra samma sak med TV-program? En filmfil som slutar på .m4v hamnar ju automatiskt i filmer, men jag skulle gärna ha en filändelse som automatiskt lägger filmen i TV-program.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Finns det någon separat filändelse för TV-program?

Om jag exempelvis innan import döper en ljudfil med .m4b (istället för .m4a på slutet så blir automatiskt en ljudbok istället för musikfil,

Går det att göra samma sak med TV-program? En filmfil som slutar på .m4v hamnar ju automatiskt i filmer, men jag skulle gärna ha en filändelse som automatiskt lägger filmen i TV-program.

Nej det finns inte något sånt.

När det gäller filmer, och om man ska välja inställning, så finns det ingen möjlighet att välja "film/movie" utan endast diverse kategorier (comedy,drama,action etc).

Detta gör indirekt också att det är omöjligt att särskilja olika tv-shows från varandra annat än med dess titlar eftersom allt blir just tv-show. Försöker man ändra inställningen på en tv-show till tex Comedy så hamnar den bland filmer...lite knöligt...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

När det gäller filmer, och om man ska välja inställning, så finns det ingen möjlighet att välja "film/movie" utan endast diverse kategorier (comedy,drama,action etc).

Detta gör indirekt också att det är omöjligt att särskilja olika tv-shows från varandra annat än med dess titlar eftersom allt blir just tv-show. Försöker man ändra inställningen på en tv-show till tex Comedy så hamnar den bland filmer...lite knöligt...

Hur menar du? Jag har inga problem med att ändra "typ" till TV-show/serie och sen skriva "Comedy" i genre.

Kolla på alternativ eller liknande så ser du vad du kan välja mellan.

Ursprungligen av Patrik D:

Hur menar du? Jag har inga problem med att ändra "typ" till TV-show/serie och sen skriva "Comedy" i genre.

Kolla på alternativ eller liknande så ser du vad du kan välja mellan.

Eum kanske det ja. Mindes nog lite fel där. Har inte lagt in så mycket i iTunes:">

1
Bevaka tråden