Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vatten i skärmen...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...har jag inte. Men det ser nästan ut så när jag ska beskriva problemet.
Här om dagen stod datorn (MBP) på under natten utan strömadaptern ikopplad. När jag sedan på morgonen skulle starta datorn så var jag tvungen att koppla i strömadaptern eftersom batteriet var slut. När väl datorn startade så ser det ut som att stora delar av skärmen är fylld med vatten. Ljusare och mörkare fläckar över skärmen.

Hur f*n gick det till undrar jag nu?

Tyvärr är datorn från hösten -06 så någon garanti lär ju inte vara på tal.

Senast redigerat 2009-09-06 18:50

Löst!

Kollade runt där datorn stått placerad och hitta en liten vattendroppe. Jag tittade mig omkring och såg den enorma blomman som stod ovanför. Det visade sig att blomman utsöndrade lite fukt som i ett blad bildade en liten vattensamling vilket tillslut ledde till att det droppade från blomman.

Vatten var alltså problemet. In med datorn i en plastpåse tillsammans med en Torrboll för 69kr på Classe. Softa ett par dagar och tadaaa!!! Som ny igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-12 02:45

Ahhh, skön attityd, du stod inte direkt rådlös...

Så det finns speciella "torrbollar" alltså? Det ska jag ha i åtanke om någon liknande olycka inträffar.

Tack för tipset!

Torrbollarna räddade mig när jag bodde i en möglig lägenhet i malmö (pluggade på musikhögskolan). Gick en torrboll varannan vecka i köket

Jag trodde det var Software Water:

YouTube - iPod touch/iPhone filled with water

1
Bevaka tråden