Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Memeo-ikonen går inte att ta bort från menyraden

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

kan någon ge mig ett tips så att jag kan ta bort Memeo ikonet från menyraden? Har senaste OSX (innan Snöleo).

Memeoikonet hamnade där då jag råkade installera Memeoprogrammet som kom med en WD hårddisk. Nu har jag slängt programmet i papperskorgen och startat om igen, men ikonen finns fortfarande kvar. Vid musklick på ikonet får jag upp div val, fast inga som ger möjlighet att slänga bort ikonet.

Är just nu helt ställd! Hjälp mig ta bort den gröna bollen!

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-05 19:45

Vad heter programmet mer?
Ska finnas ett avinstallationsprogram till alla deras program. Borde kunna ladda ned demon, installera för att sedan köra avinstalleraren för att få bort alla filer. Finns i alla fall en avinstallerare för deras program Backup.

Enkel fix som tar bort meny-symbolen men som lämnar kvar filen är att klicka på och hålla nere Command/Äpple och sedan dra bort symbolen.

Ursprungligen av acke:

Enkel fix som tar bort meny-symbolen men som lämnar kvar filen är att klicka på och hålla nere Command/Äpple och sedan dra bort symbolen.

Gäller väl bara apples saker uppe i menyraden? Har bara fått det att fungera på dessa, inga andra iconer verkar gå att ta bort på det sättet.

Command + dra hjalp inte. Skall ladda ner programmet från Memeos hemsida (Memeo Backup) och prova att avinstallera.

Nu är det fixat! Tack så mycket!

Avinstallationen genom Memeo's uninstall fixade biffen.

1
Bevaka tråden